کود کشاورزی

کود کشاورزی چیست ؟

کود کشاورزی چیست

انواع مختلف کودها برای کشاورزی ضروری است. این محصولات شرایط بهینه را برای گیاهان فراهم می کنند و به آنها اجازه می دهد با شدت خوبی رشد کنند. در عمل، این منجر به افزایش بهره وری می شود. کاربرد آن نیز مربوط به پایداری است. به هر حال ، با صرفه جویی و عملکرد بالاتر ، استقلال کاشت را بهبود می بخشد. آنها ایمن ، کاربردی بوده و به تأمین غذا میلیون ها نفر کمک می کنند. برای اینکه شما بهتر درک کنید ، کودکو عرضه کننده کود ارگانیک، کود گوگرد مایع و…. انواع اصلی کودها و خصوصیات آنها را ارائه خواهد داد.

انواع اصلی کود و خصوصیات آنها کدام است؟

کودها به اشکال مختلف، چه با توجه به نوع محصول و چه با توجه به نحوه ارائه در بازار موجود هستند. شناخت هر نوع و ویژگی های آن انتخاب بهترین محصول و مناسب ترین محصول برای محصولات زراعی را تسهیل می کند.

کود کشاورزی

کود آلی

کود آلی را می توان اولین کود مورد استفاده در تاریخ کشاورزی دانست. این ماده از مواد منشأ حیوانی (استخوان ، شاخ) و سبزیجات (پوست ، برگ) ، معمولاً آسیاب شده یا تجزیه شده تشکیل شده است. علاوه بر این، می توان از بقایای حاصل از صنعت استخراج روغن بذرهای خاص استفاده کرد. بیشترین اهمیت کودهای آلی در ترکیب غذایی است. در واقع ، ارزش آن در پتانسیلی است که برای بهبود شرایط مختلف خاک ، مانند هوادهی ، ظرفیت نگهداری آب و تنوع زیستی خاک نهفته ایجاد کرده است. تنوع زیادی از کودهای آلی وجود دارد. به طور کلی ، می توان آنها را به صورت زیر مرتبط کرد:

  • هوموس کرم خاکی (محصول ورمی کمپوست)
  • کمپوست آلی (محصول کمپوست)
  • کود حیوانی
  • لجن زیست جامد یا فاضلاب
  • کودهای زیستی

کود معدنی

این رایج ترین کود است که به دلیل فرمولاسیون شیمیایی آن تجاری می شود. کود معدنی می تواند طبیعی باشد ، یعنی فقط از طریق سنگ زنی، شستشو یا روش دیگری که از سنگ معدن اصلی ساخته می شود ، به صورت فیزیکی فرآوری می شود.با این وجود می تواند در صنایع شیمیایی نیز تولید شود. این تولید می تواند مستقیم یا ناشی از استفاده از محصول جانبی برخی فرآیندهای صنعتی باشد. یک نمونه از کودهای معدنی مصنوعی تولید شده صنعتی ، سولفات آمونیوم است. این یک منبع مهم ازت و گوگرد برای گیاهان است که به طور گسترده ای در کشاورزی استفاده می شود.

کود بیو

اگرچه کودهای زیستی نوعی کود آلی هستند ، اما به دلیل اهمیت و ویژگی هایی که دارند ، مورد توجه قرار می گیرند. اینها کودهای آلی مایع هستند که از اضافه شدن آب در مخلوطی از مواد آلی مانند بقایای سبزیجات و غیره تولید می شوند.کل مخلوط باید 3 بار در روز و به مدت یک هفته هم زده شود. در پایان این دوره ، مواد را می توان صاف کرد و در سمپاشی مستقیم (کود دهی محلول پاشی) یا در آب آبیاری استفاده کرد.محصول بدست آمده علاوه بر هورمون ها و میکروارگانیسم هایی که برای تنوع زیستی خاک مفید هستند و به فرایندهای تغذیه ای گیاهان کمک می کنند ، از نظر مواد مغذی بسیار غنی است. کودهای زیستی به راحتی تولید می شوند و یک مکمل عالی برای کودهای آلی سنتی هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *