دلایل زرد شدن برگ گیاهان

دلایل زرد شدن برگ گیاهان

دلایل زرد شدن برگ گیاهان

یکی از ناامیدکننده ترین موارد این است که برای نگهداری و مراقبت از چیزی خیلی سخت کار می کنید و در نهایت عالی نیست!یکی از این موارد زرد شدن برگ گیاهان است و با وجود تلاش شما برای شاد و سالم نگه داشتن گیاهان ، اما در نهایت برگ های آنها زرد میشود.ما در شرکت کودکو روش هایی داریم که با در نظر گرفتن آنها گیاهان شما میتوانند برای مدت طولانی شاد و سالم نگه داشته شوند.

آبیاری

رایج ترین دلیل زرد شدن برگ گیاهان می تواند بخاطر آبیاری بیش از حد یا کم باشد.اگر گیاهی دارید که برگ های آن زرد است ، خاک گلدان را بررسی کنید.اگر فکر می کنید که این مشکل به دلیل کم آبیاری است ، گیاه را بیشتر آبیاری کنید.

از طرف دیگر ، آبیاری بیش از حد نیز می تواند به زرد شدن برگها کمک کند.اگر احساس می کنید ، خاک خیلی مرطوب است ، می دانید که مقدار زیادی آب روی گیاه قرار داده اید.در این حالت راه حل ساده است ، اگر گیاه شما بیش از حد آبیاری شده است ، فعلاً آبیاری آن را متوقف کنید و مطمئن شوید گلدان شما دارای یک سوراخ زهکشی است.

دلایل زرد شدن برگ گیاهان آپارتماتی

نور

دلیل رایج دیگر زرد شدن برگ گیاهان این است که نور کافی به گیاه نمی رسد.این اتفاق می افتد به این دلیل که سرعت فتوسنتز در نور کم محدود است ، اما با افزایش نور ، فتوسنتز نیز افزایش می یابد.در حالی که برخی از گیاهان وقتی هر روز در معرض نور مستقیم خورشید باشند ، به خوبی رشد می کنند ، گیاهانی که نور کم تا متوسط را ترجیح می دهند ، می توانند هنگام روشنایی زیاد ، سوزانده شوند.جستجوی سریع در Google می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید چه نوع نوری برای گیاه خاص شما بهتر است.نور شدید خورشید باعث تجزیه کلروفیل در برگها می شود ، خصوصاً اگر گیاه شما شرایط سایه دار را ترجیح می دهد.

کمبود مواد مغذی

درست مثل ما انسانها که ممکن است برای تأمین مواد مغذی مورد نیاز خود ، یک ویتامین مکمل بخوریم ، گیاهان نیز گاهی اوقات به مقداری تغذیه اضافی نیاز دارند که فراتر از نور و آب است.گیاهان به منظور تشکیل کلروفیل به عناصر غذایی خاص مانند آهن و منگنز در خاک اعتماد می کنند.بنابراین خاک فقیر از نظر مواد مغذی باعث زرد شدن برگها می شود.گیاهان خود را ماهیانه یک بار کود دهید تا اطمینان حاصل شود که مواد مغذی مورد نیاز را دریافت می کنند.

غالباً افراد تمایل دارند برای رشد سریعتر گیاهان خود از کود زیادی استفاده کنند ، اما آنچه که در واقع انجام می دهد ایجاد یک محیط سمی است که باعث سوختن برگها و زرد شدن آنها می شود.

گیاه هنوز در حال تطبیق است

اگر تا به حال نقل مکان کرده اید ، می دانید که اغلب ممکن است مدتی طول بکشد تا همه در آن مستقر شوید و در نهایت در مکان جدید احساس راحتی کنید.گیاهان نیز به همین روش هستند.شرکت کودکو که در زمینه فروش کود ارگانیک فعالیت می کند ، می گوید:اگر گیاه را تازه خریداری كرده اید ، ممكن است انبوهی از رنگ زرد روی برگها مشاهده كنید ، زیرا هنوز با محیط خود سازگار نشده است.

زرد شدن برگ گیاهان

گیاه به آب حساس است

آب لوله کشی شما همچنین می تواند مقصر پژمردگی برگها باشد.شاخ و برگ گیاهان داخلی می توانند به مواد شیمیایی و مواد معدنی مانند فلوراید ، نمک ها و کلر که از آب شیر شما یافت می شوند ، حساسیت نشان دهند.یک راه حل ساده این است که پارچ یا کوزه را با آب پر کنید و بگذارید یک شب بدون پوشش بماند ، این اجازه می دهد مواد معدنی تبخیر شوند.راه حل دیگر استفاده از آب مقطر یا آب باران است.

علاوه بر مشکلات ذکر شده در بالا ، سایر شرایطی که منجر به زردی برگ ها می شوند شامل بیماری های عفونی (قارچ یا باکتری) ، خاک ضعیف ، پیری طبیعی گیاه و آفات از بین برنده گیاه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *