مزایای استفاده از کود مایع برای مزرعه شما

مزایای استفاده از کود مایع برای مزرعه شما

همه ما می دانیم که کودها چه کاری انجام می دهند.آنها با تأمین مواد مغذی ضروری ، به رشد گیاهان کمک می کنند.کودها نقش عمده ای در بهره وری کشاورزی دارند.کودهای ارائه شده در بازار به دو دسته کود جامد و مایع تقسیم بندی می شوند و کود مایع در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.در اینجا ما می توانیم به شما کمک کنیم تا تعیین کنید کدام گزینه کود برای مزرعه شما مناسب تر است.در زیر چند مزیت وجود دارد که ممکن است از طریق کشاورزی با کود مایع دریافت کنید.

کودهای مایع کودهایی هستند که به صورت مایع در می آیند و بسیار غلیظ هستند.به عبارت دیگر ، پرورش دهنده باید کود مایع را قبل از استفاده ، در آب رقیق کند.این نوع کودها حاوی ترکیبی شیمیایی از مواد مغذی ضروری گیاه از جمله نیتروژن ، فسفر ، پتاسیم و آهن هستند.

قبل از اینکه به مزایای خاص کود گوگرد مایع برسیم ، باید بدانید که هر نوع کود در صورت عدم استفاده صحیح ، میتواند به چمنزارها و گیاهان آسیب برساند.کوددهی بیش از حد می تواند میکروب های مفید خاک را از بین ببرد ، باعث سوختگی ریشه ، جذب آفات بیشتر و حتی ایجاد مشکل برای محیط زیست شود.

گفته شده ، تا زمانی که برچسب ها را با دقت بخوانید و طبق دستور خود استفاده کنید ، مطمئناً از مزایای کودهای مایع بهره خواهید برد.

مزایای کود مایع

کود مایع چیست

اثرات فوری

کودهای مایع در مقایسه با کودهای دانه ای ، تقریباً فوری عمل می کنند ، خصوصاً در مورد حمایت از رشد قوی ریشه.همچنین به جوانه زدن سریع دانه ها کمک می کنند.

یکی دیگر از فواید فوری ، مربوط به سطح pH خاک است.استفاده از کودهای مایع به تعادل سطح PH خاک کمک می کند ، که به نوبه خود باعث تقویت سیستم های ریشه ای سالم می شود.

کنترل

کنترل بزرگترین مزیت است.با استفاده از یک کود مایع ، باغبان کنترل دوز و تعداد دفعات تغذیه گیاهان را دارد.کودهای مایع همچنین در صورت بروز مشکلات ، کنترل بیشتری می دهند.به عبارتی دیگر تنظیم یک برنامه تغذیه متناسب با مرحله رشد فعلی باغ با یک کود مایع بسیار آسان تر از یک کود جامد است.

به راحتی با محصولات دیگر مخلوط می شود

کود مایع به راحتی با مایعات دیگر مخلوط می شود.به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک سموم دفع آفات یا علف کش انتخابی به طور همزمان استفاده کنید ، محصولات را با هم در یک بطری اسپری یا کوله پشتی اسپری مخلوط کنید و به طور همزمان دو مورد را استفاده کنید.

مزایای کود مایع

جوانب منفی استفاده از کودهای مایع

کودهای مایع گزینه های خوبی برای اکثر کشاورزان هستند ، اما بدون اشکال نیستند.در اینجا برخی از مشکلات اصلی در استفاده از کودهای مایع آورده شده است:

ممکن است در محل ذخیره سازی جدا شود

 اگر کود مایع خود را در گاراژ خود بگذارید یا آن را در زمستان سرد بگذارید ، ممکن است جدا شود و مایع غیرفعال را در نزدیکی قسمت بالای آن و مواد مغذی را در پایین باقی بگذارد.اگر در فصل آینده از این محصول جدا شده استفاده کنید ، می تواند منجر به غلظت زیاد یا کم شود و به چمن شما آسیب برساند.

دوام ندارد

کود جامد می تواند یک فصل یا بیشتر دوام بیاورد ، اما کود مایع معمولاً چنین نیست.

هزینه بالاتر

به طور کلی ، هزینه کود مایع بیشتر از کود گرانول است.برای اطلاع از قیمت کود گوگرد مایع با شرکت کودکو ارتباط برقرار کنید.

کدام یک برای شما بهترین است: کود دانه ای یا مایع؟

استفاده از کودهای مایع بسیار آسان است ، به راحتی مخلوط می شوند و در نفوذ به خاک بدون آبیاری موثرتر است.با این حال ، اگر بودجه محدودی دارید یا در منطقه ای با باد شدید و ثابت زندگی می کنید ، کود دانه ای ممکن است برای شما بهترین انتخاب باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *