چه موقع کود ارگانیک مصرف کنیم؟

کود ارگانیک از مواد شیمیایی متفاوت است، در حالی که آنها در هنگام ساخت ساختار خاک، گیاهان خود را تغذیه می کنند. خاک با مقدار زیادی مواد آلی باقی می ماند شل و هوا، قادر به نگه داشتن رطوبت و مواد مغذی، رشد رشد ارگانیسم های خاکی، از جمله کرم های خاکی و ترویج رشد ریشه های سالم . ساخت یک خاک سالم کلید موفقیت باغبانی ارگانیک است.

 

یکی دیگر از مزایای کودهای آلی این است که آنها از منابع گیاهی و حیوانی یا از پودر سنگ ساخته شده اند. این مواد باید توسط میکروب های خاكی تجزیه شوند تا مواد مغذی آنها آزاد شود و زمان نیاز دارد. از آنجا که کود ارگانیک به آرامی کار می کند، تغذیه طولانی مدت و پایدار و نه رشد بیش از حد را فراهم می کند.

 

از سوی دیگر، کودهای شیمیایی به سرعت کار می کنند، اگر این چیزی است که شما دنبال آن هستید، خوب است. آنها می توانند باغ بدی یا چمن را خیلی سریع تر از اکثر ارگانیک ها ایجاد کنند. با این حال، نظر من این است که مواد مغذی به سرعت منتشر می شوند و رشد زیادی را ایجاد می کنند تا ریشه ها بتوانند به سرعت رشد کنند. این نوع رشد معمولا به گیاهان ضعیف تر منجر می شود و با گذشت زمان گیاه قدرت گیاه را از بین میبرد. همچنین، به دلیل اینکه آنها خیلی غنی هستند، مواد شیمیایی مصنوعی به راحتی می توانند بیش از حد مورد مصرف قرار گیرند و “رایت” ریشه یا ایجاد غلظت سمی از نمک را به وجود آورند.

کود ارگانیک

کودهای شیمیایی برعکس کود ارگانیک ساختار خاک را بهبود نمی بخشد و در واقع کمکی به آن نمیکند. در حقیقت، چون آنها از غلظت بالای نمک های معدنی تشکیل شده اند، آنها قادر به کشتن بسیاری از موجودات خاکی هستند که مسئول تجزیه و تشکیل خاک هستند. اگر تنها مواد شیمیایی اضافه شوند، خاک به تدریج ماده آلی و فعالیت میکروبیوتیک را از دست می دهد. از آنجا که این مواد از بین می رود، ساختار خاک تجزیه می شود، تبدیل به بی حوصلگی، جمع و جور و کمتر قادر به نگه داشتن آب و مواد مغذی می شود.

نتیجه این عمل بسیار روشن است – شما باید از کود بیشتر و بیشتر استفاده کنید.

کودهای  خشک  – کودهای  مایع

کودهای ارگانیک به دو دسته تقسیم می شوند: خشک و مایع.

الف-کودهای خشک

کودهای خشک مانند وعده های غذایی استخوان، فسفات سنگ، گواتو خام و گوشت خون و بقایای گیاهی مواد غذایی جامد برای میکروارگانیسم های مفید خاک شما هستند.

آنها به آرامی آن را تغذیه می کنند و در طول فصل رشد به گیاهان شما ارزشمند هستند.

در اغلب موارد، کودهای خشک به طور مستقیم در بالای باغ خود پخش می شوند و سپس قبل از کاشت در چهار تا شش اینچ خاک قرار می گیرند. شما همچنین می توانید مقدار کمی برای کاشت سوراخ در هنگام بذر دانه یا گیاه پیوند اضافه کنید.

راه دیگری برای استفاده از کود خشک است که آنها را در کنار گیاهان جانبی در طول فصل رشد ترکیب کنید. این روش پانسمان نامیده می شود و بهتر است اگر شما می توانید کود را دریک یا دو اینچ سطح خاک مخلوط کنید. بر خلاف کودهای مصنوعی خشک ( شیمیایی ) ، اکثر کودهای ارگانیک به ریشه های ظریف گیاهان آسیب نمی رسانند.

ب- کودهای مایع

کود ارگانیک مایع کمتر متمرکز از خشک هستند و به باغبانی ارگانیک می پردازند.

شایع ترین روش انتقال کودهای مایع به گیاهان از طریق ریشه های آنها – آبیاری یا ریختن ریشه است. تغذیه با برگ، یک روش جایگزین، مواد غذایی را از طریق شاخ و برگ و یا برگ گیاهان عرضه می کند.

 

مزایای تغذیه برگی یا محلول پاشی  به صورت زیر است:

1-تا پنجاه برابر موثرتر از تخلیه خاک.

2-مواد غذایی به سرعت توسط گیاهان گرفته شده، بنابراین شما می توانید نتایج سریع را ببینید.

3-عناصر جانبی مانند آهن، زمانی که در خاک موجود نیستند. با محلول پاشی جذب میشوند.

کودهای مایع اغلب برای کمک به گیاهان در دوران بحرانی از قبیل گلدهی، پس از پیوند، در طی تنظیم میوه ها یا در دوره های خشکسالی یا دماهای بالا استفاده می شود. بعضی از کارشناسان هر ماه یا هر دو هفته یکبار برنامه های کاربردی را در طی فصل رشد توصیه می کنند. بهترین زمان برای اعمال اسپری های تابستانه، صبح زود و اوایل شب است که مایعات به سرعت جذب می شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *