پرورش صیفی جات در آپارتمان

پرورش صیفی جات در آپارتمان

با افزایش جمعیت و شلوغ شدن شهرها به خصوص شهرهای بزرگ انسانها رو به آپارتمان نشینی آوردند و به دلیل مشغله زیادفرصت برای این کهدر طبیعت و باغ به پرورش گیاهان و سبزیجات مورد علاقه خود بپردازند را ندارند و به طور کل علاقه خود به پرورش گیاهان را سرکوب می کند اما باید بدانید کهآپارتمان ها و خانه های کوچک می شود بسیاری از سبزیجات و صیفی جات را پرورش داد.

شاید بسیاری از شما ها در خانه های خود گیاهان و گل های بسیاری داشته باشید و تصور می کنید پرورش صیفی جات همچون خیار، گوجه، بادمجان و…  کار مشکل می باشد و نیاز به فضای بیشتر و مراقبت زیاد دارد اما اینگونه نیست شما می توانید در خانه  میوه ها و صیفی جات رنگارنگ را پرورش دهید در گلدان های کوچک و یا سبد، سطل و…

تنها کاری که شما عزیزان باید برای پرورش این نوع میوه ها انجام دهیم این است که قبل از کاشت اطلاعات کامل راجع به رشد گیاه داشته باشید که ما قصد داریم در این مقاله اطلاعات را به شما عزیزان ارائه دهیم و همچنین استفاده از خاک  مناسب و قیمت کود ارگانیک متعادل در رشد گیاه به شما کمک زیادی می‌کند.

مزایای کاشت صیفی جات درخانه:

بعضی از افراد فکر می کنند که کسانی این کار را باید انجام دهند که علاقه داشته باشند اما باید بدانید که به جز  سرگرمی مزایای بسیار دیگری دارد. به خصوص در وضعیت کنونی کشور میتوانید از نظر اقتصادی به خانواده کمک کنید.  و همچنین با وضعیت شلوغی و در دسترس نبودن همیشگی میوه ها می توانید با کاشت آنها در خانه همیشه در دسترس داشته باشید نیاز به صرفه وقت برای خرید نیست.

مهمترین مزیت کاشت صیفی جات درخانه این است که می توانید آنها را به روش های سالم و بدون سموم  و مواد شیمیایی پرورش دهید و تنها با یک کود ارگانیک میتوانید گیاهی سالم و مقوی داشته باشید.

کاشت فلفل:

فلفل نیاز به زیاد و گرمای زیادی دارد اما برای کاشت فلفل باید گلدانی انتخاب کنید که گود باشد  زیرا نیاز به عمق زیاد دارد.  شرایط گفته شده را برای گلدان فلفل رعایت کنید محصولی پربار خواهید داشت.

کاشت سیر:

سیر از مواد  پرخاصیت میباشد که داشتن آن در خانه الزامی است و می توانید در هر غذایی از آن استفاده کنید کاشت سیر بسیار راحت است. تنها کافیست موارد را رعایت کنید از جمله گلدانی که انتخاب می کنید باید حداقل عمق ۲۰ سانت داشته باشد و همچنین بین بوته‌ها فاصله کافی قرار دهید

کاشت بادمجان:

بادمجانها انواع متفاوتی دارند و جز صیفی جاتی هستندکه به سرعت افت میزند اما اگر به درستی از آنها مراقبت کنید و نوع پای کوتاه آن را انتخاب کنید می‌توانید بادمجانهای سالم.  و پر خاصیت داشته باشید.  بادمجان و نیاز به هوای گرم دارند بنابراین اگر در منطقه سردسیر هستید در تابستان این کار را انجام دهید و اگر  در محیط گرم هستید در تمام فصل ها می توانید به  کاشت بادمجان بپردازید.

توصیه ما به شما عزیزان استفاده از کود ارگانیک برای پرورش تمامی گیاهان و صیفی جات می باشد زیرا  استفاده از کودهای شیمیایی  ممکن است در خانه برای شما مشکلاتی به وجود آورد برای خرید کود ارگانیک می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *