کود ارگانیک

فسفات و کود ارگانیک

 فسفات و کود ارگانیک

در اوایل دهه 1800 متوجه شدیم که فسفر باعث رشد گیاهان و حیوانات می شود. در ابتدا، استخوان هایی که حاوی عنصر فسفر بودند، به عنوان کود کشاورزی مورد استفاده قرار گرفتند. امروزه سنگ فسفات، عنصر فسفری از ترکیب نیتروژن-فسفر-پتاسیم را فراهم می کند که کود برای گیاهان فراهم می کند.

برای خرید کود ارگانیک کلیک کنید.

کود ارگانیک

سنگ فسفات اول در انگلستان در سال 1847 برای استفاده به عنوان کود مورد بهره برداری قرار گرفت. این در سال 1881 بود که مهندس عمران جی. فرانسیس لبرن، کارمند غیرنظامی سپاه مهندسان ارتش، گنجینه فلوریدا را در سنگریزه های فسفات سیاه در رودخانه صلح کشف کرد. بعد از آن یک منطقه سنگین فسفات در شمال مرکزی فلوریدا کشف شد. بنابراین صنعت معدن فسفات فلوریدا آغاز شد. معدن فسفات فلوریدا امروز حدود 75 درصد از فسفات مورد استفاده در ایالات متحده و همچنین حدود 25 درصد از فسفات مورد استفاده در سراسر جهان را تشکیل می دهد.

خاک ها نیاز به فسفات و سایر مواد مغذی دارند. هنگامی که کشاورزان مواد مغذی را در فرم آلی یا معدنی اعمال می کنند، خاک، نه گیاه است. خاک پس از آن به عنوان یک سیستم تبدیل برای محصولات، دریافت، ذخیره، تبدیل، حمل و نقل و مبادله مواد مغذی گیاهی عمل می کند. یک فرمول کود که به نیازهای یک محصول خاص هدایت می شود، ممکن است به مقدار مورد نظر در گیاه نرسد. ترکیب اصلی ممکن است قبل از جذب توسط ریشه، از طریق جذب، ثابت، اشباع، فرار، و کاهش، همه فرآیندهای که توسط ترکیبی از خواص شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی که ویژگی های گروه های مختلف خاک را مشخص می کنند، اصلاح می شود.

کلید رشد رو به رشد محصولاتی که زیاد هستند و حاوی مواد مغذی هستند که ما نیاز داریم این است که اطمینان حاصل کنیم که خاک محلی مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می کند.

به عنوان مثال، کود بیوکمپوست به طور معمول مواد حاوی مواد مغذی نسبتا کم در مقایسه با کود تجاری دارند. اگر به اندازه کافی گسترش یابد، ممکن است نیتروژن کافی فراهم کند، اما احتمالا فسفات کافی به آن نمی دهد. از آنجا که تولید حیوانات و محصولات زراعی در یک مزرعه ای که در آن کشاورزی ارگانیک استفاده می شود، تولید می شود، کود و یا کمپوست می توانند روزانه به مزرعه برده شوند یا ذخیره شوند تا شرایط خاک مناسب برای اعمال آنها باشد. این تمرین می تواند مواد آلی و مواد مغذی گیاهی را برای مزرعه کوچک یا تخصصی فراهم کند، اگر در رابطه با منبع فسفات آلی مانند غذای استخوانی استفاده شود.

با این حال، گران تر و کارآمد تر برای جمع آوری، اداره، نگهداری، حمل و نقل کودها و یا کمپوست به اندازه کافی برای کود کشاورزی در سطح گسترده و ارائه مکمل های غذایی دیگر است. در ضمن، کود و یا کمپوست بیش از حد در یک مکان احتمال ابتلا به آبهای زیرزمینی را با نیترات و / یا پاتوژن هایی که توسط مواد تامین می شود افزایش می دهد.

برای اطلاع از قیمت کود ارگانیک کلیک کنید.

کودهای معدنی برای حفظ سطح باروری خاک مورد نیاز برای رفع نیازهای تغذیه ای جمعیت جهان مورد نیاز است.

سوال این است که آیا تکنیک های کود ارگانیک می توانند فسفات و سایر مواد مغذی مورد نیاز را فراهم کنند. سوال این است که آیا تکنیک های کود ارگانیک  می توانند عملکرد محصول مورد نیاز برای تولید غذای کافی برای تغذیه جمعیت فعلی و آینده جهان را حفظ کنند.

تکنیک های کشاورزی ارگانیک مواد مغذی را در گیاهان و مواد زائد حیوانی با استفاده از تکنیک های مختلف مدیریت محصول مانند کاشت یک محصول پوشش داده شده و آنرا به زمین می ریزند تا مواد مغذی را ارائه دهند. چنین تکنیک هایی می توانند محصول سالم را تولید کنند اگر در خاک به طور جدی مواد مغذی و کمبود آن وجود نداشته باشد. مشکل این است که پیدا کردن یک بازار مطلوب و قادر به پرداخت قیمت نسبتا بالایی باشد که باید تولید را به جبران هزینه های بالای تولید با استفاده از روش های کشاورزی ارگانیک تبدیل کنید.

با این حال، برای تغذیه جمعیت جهان، کشاورزی ارگانیک از لحاظ اقتصادی و محیط زیست عملی نیست. یک بحث مداوم در مورد موضوع در سراسر جهان در جامعه کشاورزی وجود دارد، و کشاورزی و دانشمندان خاک موافق هستند که استفاده از کود، هر دو مواد معدنی و ارگانیک، نیاز به نیازهای محلی خاک. تست خاك و دیگر ابزارهای تشخیصی باید استفاده شود. اگر مواد مغذی موجود در خاک در حال حاضر کافی باشد، اضافه کردن کودهای بیشتر احتمال دارد که به محیط زیست آسیب برساند و از لحاظ اقتصادی بی فایده باشد.

با این وجود، خاکها به علت جنگلهای واضح، گیاهان صخره ای و سوختگی، کشاورزی فشرده، خاک های بسیار هوازدگی، فرسایش و دیگر عوامل با کشاورزی ارگانیک، به شدت مواد مغذی کمبود دارند.

لازم به یادآوری است که در روزهای نخست امریکا، یکی از دلایلی که مردم در غرب به سمت غرب حرکت می کردند این بود که بعد از اینکه مواد مغذی در حوزه های شرقی خسته شده بودند، زمین های مزرعه بیشتری پیدا کنند. در آن زمان، کود معدنی برای تکمیل بازیافت طبیعی و مدیریتی برای جایگزینی خسارت مواد مغذی خاک وجود نداشت.

گزیده ای از “دیدگاه های بلند مدت در مورد کود های معدنی در کشاورزی جهانی”، مقاله ای ارائه شده در مرکز بین المللی توسعه کود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *