چرا گیاهان برای رشد به نور خورشید نیاز دارند

چرا گیاهان برای رشد به نور خورشید نیاز دارند

نیاز گیاهان به نور خورشید.این دقیقا همان چیزی است که ما در این مقاله می خواهیم به بررسی آن بپردازیم.گیاهان از انرژی موجود در نور خورشید برای رشد استفاده می کنند. گیاهان انرژی خورشید را به جای غذا مصرف می کنند.خورشید به گیاهان با تأمین انرژی لازم برای تبدیل دی اکسید کربن به قندها کمک می کند ، این همان رشد آنها است.

خورشید به چندین روش به انسان کمک می کند.اول از همه ، خورشید یک منبع گرما است ، که به بدن اجازه می دهد تا عملکرد خود را انجام دهد.بدون گرمای خورشید ، زمین بسیار سرد خواهد بود و عملکرد سلول ها ، بافت ها و اندام های مختلف بدن ما متوقف می شوند.علاوه بر این ، خورشید فتوسنتز را تسهیل می کند.یکی از فرآورده های جانبی فتوسنتز اکسیژن است که برای تنفس و زندگی انسان لازم است.

گیاهان با هزاران روش برای انسان و حیوانات دیگر مفید هستد.متداول ترین فواید گیاهان این است که با مصرف دی اکسید کربن ، اکسیژن موردنیاز موجودات زنده را تامین می کنند.گیاهان همچنین در ساخت محصولاتی مانند کاغذ ، چسب ، دارو ، پوشاک ، لوازم آرایشی ، سوخت و همچنین بسیاری محصولات دیگر استفاده می شوند.اما همانطور که میدانیم ، گیاهان بدون نور ، از بین می روند.احتمالاً می دانید گیاهان برای رشد به نور خورشید ، آب ، خاک و کود گوگرد مایع، کود هیومیک و کود آهن احتیاج دارند.

نیاز گیاهان به نور خورشید

گیاهان برای فتوسنتز به نور احتیاج دارند.فتوسنتز فرایندی است که گیاهان مواد غذایی خود را تهیه می کنند.گیاهان برای فرآیند فتوسنتز علاوه بر نور خورشید به دی اکسید کربن و آب نیز نیاز دارند.

گیاهان از نور خورشید برای تولید انرژی استفاده می کنند که باعث تولید ترکیبات آلی موسوم به نام گلوکز می شود ، که یک گیاه می تواند از آن به عنوان غذا استفاده کند.گیاهان از نور خورشید برای تحریک الکترونها در کلروپلاست استفاده می کنند و این باعث تولید انرژی می شود.از این انرژی ها برای ساختن یک قند ساده به نام گلوکز استفاده می شود و گیاهان از آن به عنوان انرژی برای کارهایشان استفاده می کنند.

انرژی حاصل از نور باعث ایجاد یک واکنش شیمیایی می شود که مولکول های دی اکسید کربن و آب را تجزیه می کند و آنها را برای ساخت قند (گلوکز) و گاز اکسیژن مجدداً سازماندهی می کند. پس از تولید گلوکز ، میتوکندری در انرژی تقسیم می شود که می تواند برای رشد و ترمیم استفاده شود.اکسیژن تولید شده از همان حفره های ریز رها می شود که از طریق آن دی اکسید کربن وارد می شود.حتی اکسیژن که آزاد می شود در خدمت هدف دیگری است.ارگانیسم های دیگر مانند حیوانات از اکسیژن برای کمک به بقای خود استفاده می کنند.

گیاه بدون نور ، قادر به تولید انرژی مورد نیاز برای رشد خود نخواهد بود.در حالی که گیاهان برای رشد به نور احتیاج دارند ، همه نور مورد نیاز گیاهان یکسان نیست.جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از قیمت کود ارگانیک با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *