فواید پتاسیم برای گیاهان

فواید پتاسیم برای گیاهان

فواید پتاسیم برای گیاهان

پتاسیم ماده مغذی بسیار مهمی برای سلامت کلی گیاهان و عنصر ضروری برای رشد و تولید مثل در گیاهان می باشد. این در سنتز پروتئین و جریان مواد مغذی و آب موجود در بالا و پایین گیاه نقش دارد. پتاسیم گیاهان را در برابر سرما ، گرما ، بیماری و آفات تقویت می کند و عنصر اصلی کودهایی است که با عنوان “زمستان ساز” شناخته می شوند. اگر می خواهید به سراغ کود ارگانیک یا کود آهن بروید، روش های بسیاری برای تکمیل چمن یا باغ خود با پتاسیم بدون استفاده از کودهای شیمیایی وجود دارد. در اینجا رایج ترین منابع پتاسیم آلی ذکر شده است:

فواید پتاسیم برای گیاهان

کمپوست

کمپوست سرشار از مواد مغذی از جمله پتاسیم است ، به خصوص اگر با پوست موز و سایر زباله های میوه و سبزیجات تقویت شود. ترکیبات پتاسیم موجود در کمپوست محلول در آب هستند ، که باعث می شود آنها به راحتی در دسترس گیاهان باشند اما همچنین ممکن است با گذشت زمان از شمع کمپوست شما خارج شوند.

چوب خاکستر

چوب خاکستر منبع اصلی کودهای “پتاس” ، خاکسترهای چوبی را می توان مستقیماً به عنوان کود استفاده کرد . یا برای افزایش محتوای پتاسیم به شمع کمپوست شما اضافه می شود. خاکستر چوب همچنین باعث افزایش pH خاک می شود ، بنابراین حتماً به طور منظم آزمایش خاک انجام دهید تا مطمئن شوید متعادل باقی می ماند.

غذای دریایی کلپ

غذای دریایی کلپ خشک یا مایع موجود ، جلبک دریایی و جلبک دریایی پتاسیم موجود در خاک را به شکلی نسبتاً سریع رهاسازی می کنند.

Greensand

Greensand سرشار از تعدادی کانی از جمله پتاسیم است. این گیاه هم به عنوان کود و هم از نرم کننده خاک استفاده می شود ، یا می تواند با کمپوست مخلوط شود.

موریات پتاس (کلرید پتاسیم)

موریات پتاس (کلرید پتاسیم) به دست آمده از ذخایر باستانی ، این محصول تجاری به عنوان منبع طبیعی پتاسیم قابل استفاده است ، کلر موجود در آن می تواند به میکروب های خاک آسیب برساند.

سولفات پتاس (سولفات پتاسیم)

سولفات پتاس (سولفات پتاسیم) گرانتر از موریات پتاس اما ایمن تر است ، زیرا حاوی کلر نیست. همه محصولات پتاس ارگانیک در نظر گرفته نمی شوند ، بنابراین مطمئن شوید محصولی که استفاده می کنید توسط مؤسسه بررسی مواد ارگانیک (OMRI) تأیید شده است.

Sul-Po-Mag

Sul-Po-Mag در واقع یک ماده معدنی طبیعی است که به نام langbeinite (سولفات پتاس-منیزیم) وجود دارد. Sul-Po-Mag محلول در آب و مناسب است ، اگرچه نباید از آن استفاده شود مگر اینکه خاک شما به گوگرد و / یا منیزیم نیز احتیاج داشته باشد.

گرد و غبار گرانیت

گرد و غبار گرانیت از معادن گرانیت موجود است ، گرد و غبار گرانیت روشی نسبتاً ارزان برای افزودن مواد معدنی پتاسیم و دستگاههای خاک به خاک شماست. از آنجا که این سنگ سنگی است ، این محصول برای انتشار مواد معدنی بسیار کند است و رفع سریع آن نیست

فواید پتاسیم برای گیاهان

برای حفظ رشد و تولید مثل گیاهان خود یکی از ضروری ترین عنصری که برای گیاهانتان احتیاج دارید پتاسیم می باشد بنابراین باید در خرید کود ارگانیک خود دقت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *