گیاه دارویی

پرورش گیاهان دارویی

پرورش گیاهان دارویی

بسیاری از افراد در خانه گل و گیاهان زینتی بسیاری پرورش میدهند درست است که این گیاهان مزیت های زیادی دارند اما جنبه ی اصلی آنها زیبا سازی خانه می باشد. شاید به این موضوع فکر نکرده باشید که میتوان به جای این گیاهان زینتی گیاهانی را پرورش داد که علاوه بر زیبا سازی محیط فواید درمانی زیادی دارند.

از سالها پیش مردم با استفاده از برگ گیاهان مختلف بیماری های بسیاری را درمان میکردند و البته هنوز هم هستند کسانی که با داروهای گیاهی رابطه بهتری دارند و از آنها استفاده میکنند. درست است که مبحث داروهای گیاهی مفصل است و نیاز به علم و تجربه دارد ولی یک سری از گیاهان هستند که همه افراد با کابرد درمانی آنها آشنایی دارند . ما قصد داریم در این مقاله راه های پرورش این گیاهان دارویی را برای شما عزیزان ارائه دهیم. تا بتوانبد در خانه خود یک داروخانه گیاهی داشته باشید.

ریحان

ریحان:

ریحان گیاهی است خوشبو و خوش طعم که نیازی به معرفی ندارد و همه با آن آشنایی دارند اما شاید ندانید که این گیاه به ظاهرساده چه فواید بی نظیری دارد. خواصی همچون مبارزه با مشکلات چشم و هم چنین رفع درد سرماخوردگی و… . برای پرورش این گیاه فقط به گرما و نور کافی نیاز است. بهترین مکان برای پرورش این گیاه بالکن های آفتاب گیر است.

نکته:

نکته مهمی که در ارتباط با تمام گیاهان دارویی باید رعایت شود این است که حتما از کود های ارگانیک استفاده شود و از مواد شیمیایی استفاده نکنید. کود های شیمیای بر روی گیاه اثر میگذارد و نیز بدن با خوردن این گیاه متاثر میشود.در استفاده کودها برای پرورش احتیاط کنید.

برای خرید کود ارگانیک بر روی لینک کلیک کنید.

رزماری:

رزماری از گیاهانی است که خواص درمانی زیادی دارد و استفاده از آن نیز ساده می باشد.از این گیاه برای رفع شوره سر ، نقرس ، سرماخوردگی ، سردرد و … میتوان استفاده کرد.گیاه رزماری نیاز به نور خورشید دارد و سرما برای آن مضر است. از نکات مهمی که در پرورش این گیاه موثر است محیط تمیز و عاری از آلودگی می باشد. استفاده از کودهای ارگانیک میتواند در رشد سریع این گیاه اثر گذار باشد.

رزماری

فروش کود ارگانیک

آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا این روزا زیاد شده است پس چه بهتر است که آن را در خانه پرورش دهید و از مزایای آن بهره ببرید مزایایی همچون رفع لک و آکنه بر روی پوست ، رفع یبوست ، افسردگی و… . پرورش این گیاه کار ساده ایست و در هر محیطی رشد میکند. اما روش های استفاده از آن متفاوت است بهتر است قبل از استفاده تحقیقات خود راجع به طرز استفاده از آلوئه ورا را تکمیل کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *