انواع کود ارگانیک مورد استفاده در جهان

1- کود کشاورزی

کود از میان انواع مختلف کودهای ارگانیک است که در باغ استفاده می شود. از زباله گوسفند، اسب، مرغ و گاو می آید. این ساده ترین روش برای تولید و فرآوری است زیرا اساسا از دفع حیوانات با برخی از مواد بستر تشکیل شده است. کود نیز به عنوان  کود کامل نامیده می شود، زیرا مقدار زیادی از مواد آلی دارد. با این حال کود از غلظت مواد مغذی بسیار پایین برخوردار است و این امر به عنوان عنصر بهبود ارگانیسم ارگانیک ارزشمند است. کود نیتروژن باید کمپوست یا درست تهیه شود زیرا استفاده از کود تازه باعث تأخیر در گیاهان می شود.

برای خرید کود ارگانیک کلیک کنید.

2- وعده غذایی استخوان

وعده غذایی استخوانی به کودهای ارگانیک ساخته شده از استخوان های ریز زمین اشاره دارد. استخوان ها از گاو و حیوانات استخوانی حیوانات از کشتارگاه ها به دست می آیند. این منبع حیاتی کلسیم است و تا 15 درصد فسفات تشکیل شده است. استفاده از آن به عنوان یک کود ارگانیک ، تحریک گلدهی و رشد سیستم های قوی ریشه است. به طور عمده برای لقاح، گل و درختان میوه استفاده می شود.

کود ارگانیک

3- وعده غذایی خون

وعده غذا به خون خشک و پودری حیوانات، به ویژه از گاوهای کشتارگاه اشاره دارد. به دلیل غنی بودن آن در مواد مغذی نیتروژن معمولا به عنوان کود ارگانیک استفاده می شود. بنابراین، متوسط ​​کربن یک کود ارگانیک خوب برای رشد سبز برگ است. استفاده و کاربرد نباید به افراط و زیاده روی مصرف  شود، زیرا کاربرد بیش از حد می تواند به سوختن ریشه گیاه کمک کند.

4- کود کولفیش (نوعی کود ارگانیک دریایی)

کولفورد به عنوان نام نشان می دهد پردازش شده و تولید شده از پوسته و یا استخوان شلفیش و خرچنگ. درست مانند غذای استخوانی، کود آلی پوسته غنی از کلسیم است و همچنین دارای مقدار قابل توجهی از فسفر همراه با سایر مواد معدنی است. این به این معنی است که کمک به تحریک گل و رشد سیستم های قوی ریشه. علاوه بر این، دارای کیتین است که باعث رشد گیاهانی می شود که مانع از آفات مخرب دور کرم می شوند. برای اطلاع از قیمت کود ارگانیک بر روی لینک کلیک کنید.

5- کود ارگانیک  دریایی گوآر

گوانو به دفع انبوهی از گونه های دریایی اشاره دارد. این به طور معمول در مناطق سنگی جزایر خشک دریایی تجمع پیدا می کند زیرا این مناطق بارندگی و تجزیه بسیار کمتری را تجربه می کنند. در این حساب گوئوان دریایی دارای محتوای بالای نیتروژن، فسفر، پتاسیم و سایر عناصر کمیاب است. این مواد مغذی برای گیاهان گلدار مناسب هستند و رشد سیستم های قوی ریشه را ترویج می دهند.

6- بت گووانو

بت گووانو اشاره به دفن انباشته از خفاش ها در محل غار است. مواد مغذی موجود در گوانو از غرق شدن و از بین بردن آن حفاظت می شود و این منبع خوبی از کود ارگانیک است. غنی از فسفر محلول، نیتروژن، پتاسیم و عناصر کمیاب است که برای رشد گیاهان مهم هستند. از آنجایی که پودری است، می توان آن را به راحتی استفاده کرد و اغلب در طول سال برای استفاده از Topdressing استفاده می شود و یا هنگامی که در چای رقیق شده به عنوان اسپری برگ استفاده می شود.

7- امولسیون ماهی

امولسیون ماهی یک کود ارگانیک است که در باغ استفاده می شود که توسط تجزیه ترکیبی از ماهی های پودری ریخته شده پردازش می شود. این دارای سطوح بالایی از کلسیم و مقدار قابل توجهی از فسفر همراه با سایر مواد معدنی است. بنابراین در تحریک گلدهی گیاهان و رشد سیستم های ریشه قوی اهمیت دارد. درست مانند کود و غذای خون، استفاده از آن باید مدیریت شود، زیرا اثر ریزش بر ریشه گیاه دارد.

گرینزند

گرینسند یک ماسه سنگ زیتونی سبز حاوی گلاوونیت است که به صورت سیلیکات پتاسیم آهن شناخته می شود. این نتیجه از رسوبات دریایی پوسته است. این بسیار غنی از پتاسیم، آهن و چندین ماده مغذی دیگر است. این کمک به تحریک گل و بارور در درختان میوه کمک می کند.

فسفات راک

فسفات راک سنگی است که از آهک فسفات یا کلسیم تشکیل شده است که می تواند ذرات کوچک و پودری ایجاد کند که می تواند به عنوان کود ارگانیک استفاده شود. فسفات راک حاصل از انباشت زباله های حیوانی از طریق رسوب گذاری و تراکم می باشد. این فسفات بیش از 30٪ همراه با غلظت بالای میکروب های ردیابی دارد. این به عنوان یک کود به حساب می آید که به دلیل عدم جذب و نگهداری ریشه های گیاهی، در شرایط اولیه باقی می ماند و در نتیجه باعث رشد سالم می شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *