نحوه استفاده از کود آهن برای گیاهان آپارتمانی چگونه است؟

نحوه استفاده از کود آهن برای گیاهان آپارتمانی چگونه است؟

استفاده از گیاهان آپارتمانی به دلیل محدودیت فضا برای درست کردن باغچه و افزایش آپارتمان نشینی باعث بهتر شدن روحیه ی افراد شده است. گیاهان آپارتمانی علاوه بر کود نیاز به نور و آب کافی نیز دارند. به دلیل برخی از مشکلات مانند بالا بودن ph خاک ممکن است خاک نتواند مواد مغذی را به خوبی جذب کند. آهن از مهم ترین عناصری است که برای رشد گیاهان مفید می باشد به همین دلیل تامین آهن گیاه باید از منابع دیگری صورت بگیرد. استفاده از کودهای ارگانیک می تواند از راه های مناسب برای تامین آهن مورد نیاز گیاهان باشد. فقر آهن علاوه بر پژمردگی باعث از بین رفتن گیاه می شود به همین دلیل وجود آهن ضرورت دارد.

شرکت کودکو با در نظر گرفتن نیاز مشتریان و رشد و توسعه ی کشاورزی به تولید بهترین و با کیفیت ترین کودهای موجود در بازار در استان قم پرداخته است. این مجموعه با توجه به نیاز گیاهان انواع مختلفی از کودهای ارگانیک را تولید و روانه ی بازار کرده است. فروش کود ارگانیک از فعالیت های شرکت کودکو است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

آشنایی با کود آهن

گیاهان برای رشد نیاز به سه مواد مانند پتاس، فسفر و نیتروژن دارند. به دلیل اهمیتی که آهن در رشد گیاهان دارد به دلیل عدم وجود آهن بسیاری از گیاهان در مرحله ی رشد دچار اختلال هایی می شوند. خاک به صورت طبیعی فقط می تواند 35 درصد از آهن گیاه را تامین کند. همین مقدار نیز به دلیل قلیایی بودن خاک جذب نمی شود. به همین دلیل باید به دنبال روش های دیگری برای تامین آهن مورد نیاز گیاهان بود. کودهای آهن به دلیل ریز مغذی بودن به سرعت در خاک جذب می شود و باعث تامین موادی می شود که به رشد گیاهان کمک می کند. آهن باعث رشد و سرسبزی گیاهان است و وجود آن در انواع گیاهان آپارتمانی ضرورت دارد زیرا اولویت این گیاهان در درجه ی اول سرسبزی آن ها است. خرید کود ارگانیک و دیگر انواع کودها از مجموعه ی کودکو می تواند نیاز گیاهان را رفع کند.

نحوه استفاده از کود آهن برای گیاهان آپارتمانی چگونه است؟

استفاده از کود آهن برای گیاهان آپارتمانی

برای بالا بردن آهن موجود در گیاهان آپارتمانی با استفاده از روش هایی که می توان آهن را به خاک اضافه کرد امکان پذیر می باشد. می توان از کودهایی استفاده کرد که دارای آهن بیشتر می باشند. محلول کود را در آب پاش ریخته و گیاه را با آن آبیاری کنید. به دلیل جذب کود به صورت سطحی در برگ ها ممکن است تاثیر مورد نظر با استفاده از آبپاش امکان پذیر نباشد در این صورت می توان آهن را به صورت مستقیم به خاک اضافه کرد و یا کودهایی در خاک ریخت که باعث تقویت آن شود.

فواید کود آهن برای گیاهان آپارتمانی

برای رفع مشکلاتی مانند پژمردگی انواع گیاهان آپارتمانی استفاده از کود آهن ضرورت دارد. بنابراین با تزریق کود می توان به سادگی این مشکل را رفع کرد. فواید کودهای گیاهی شامل موارد زیر می باشد.

سبزینگی

در همه ی گیاهان دو عنصر کلروفیل و کلروپلاست ساخته می شوند. در زمان تولید گیاه سوخت و ساز از طریق این دو ماده انجام می شود. این دو ماده برای کارکرد خود نیاز به آهن دارند. افزایش میزان آهن باعث بیشتر شدن سوخت و ساز گیاهان می شود. این روند به افزایش سبزینگی گیاه کمک می کند.

کاهش استرس

از دیگر فواید استفاده از آهن در گیاهان کم شدن استرس موجود در گیاه می باشد. وجود آهن در گیاه سوخت و ساز را افزایش می دهد و این تنش باعث تحمل شرایطی مانند سردی و گرمی ناگهانی در هوای محیط و تغییری می شود که با تغییر خاک در گیاهان به وجود می آید.

تولید قند

سوخت و ساز در گیاهان باعث می شود روند رشد آن ها بهبود پیدا کند. به دلیل نیاز به تولید قند در درختان و درختچه هایی که میوه دارند استفاده از آهن در این درختان ضرورت دارد. بهتر است از کودهایی استفاده کنید که باعث می شود خاک بتواند آهن را بهتر جذب کند. مواد مغذی مورد نیاز برای رشد گیاهان در کودهای مختلفی مانند کود گوگرد مایع نیتروژنه باکوزیم باعث بهبود رشد در آن ها می شود.

علائم کمبود آهن گیاهان آپارتمانی

کمبود آهن در گیاهان آپارتمانی به دلایل مختلفی به وجود می آید. از جمله ی این موارد می توان به وجود موادی می شود که جذب آهن را به تاخیر می اندازد. این موارد شامل قلیایی بودن خاک، وجود کربونات و شوری خاک و دمای کم است. کمبود کلسیم و بالا بودن کود فسفر نیز می تواند از دلایلی مخربی باشد که باعث می شود گیاهان دچار کمبود آهن شوند.

انواع کود آهن

کودهایی مانند کود ارگانیک MOG و کودهای آهن به رشد و سبزی گیاهان کمک می کنند. این کودها دارای آهن هستند و تنوع بالایی دارند. برای آشنایی با انواع کودهای آهن با ادامه ی مطالب همراه باشید.

نیترات آهن

برای تولید کود نیترات آهن آن را با نیتریک اسید ترکیب می کنند و بعد از آن از عمل کریستال سازی در این کود استفاده می شود. با ترکیب این کود در آب نیترات و آهن آن تجزیه و جدا می شود. این آهن از طریق ریشه ها وارد گیاه می شود. برای تولید سولفات آهن آن را با گوگرد ترکیب می کنند. خاصیت اسیدی گوگرد آن را به ذرات ریز تبدیل می کند. کلات آهن نیز شکل شکسته شده و ریزی دارد. در تولید نانو گوگرد از ذرات ریزی استفاده می شود که به راحتی جذب گیاه می شوند.

نتیجه گیری

تولید کود بیوکمپوست و دیگر انواع کود باعث رشد گیاهان و کیفیت آن ها می شود. به دلیل نیاز گیاهان به آهن و عدم جذب درست آن به دلیل قلیایی بودن خاک استفاده از کودهایی که دارای مقادیر زیادی از آهن هستند علاوه بر افزایش سبزی گیاهان باعث شیرین تر شدن میوه ها و درختچه ها می شود. به دلیل اهمیت سرسبزی گیاهان آپارتمانی بهتر است از کود آهن استفاده شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *