بهترین کود ارگانیک برای درختان میوه

بهترین کود ارگانیک برای درختان میوه

بهترین کود ارگانیک برای درختان میوه

کود دهی از عوامل موثر و مهمی است، که می تواند به رشد درختان میوه کمک کند، و باعث تقویت آن ها و پربار شدنشان گردد. به خاطر این که درختان میوه برای رشد سریع در مقایسه با درختان دیگر به مواد معدنی و مغذی بیشتری نیاز دارند، باغداران همیشه سعی می‌ کنند تا از کودهای ارگانیک با بهترین کیفیت برای آن ها استفاده کنند.هدف از نوشتن این مقاله آشنایی با بهترین کود ارگانیک برای درختان میوه می باشد.

برای خریداری قدرتمند ترین کود ارگانیک به شما شرکت کودکو با بیش از نیم قرن سابقه در عرصه فروش کود گوگرد مایع، کود ارگانیک MOG را معرفی می کنم.

مزیت های استفاده از کود های ارگانیک:

  • این کود ها علاوه بر سالم و طبیعی بودنشان، باعث رشد سریع درختان میوه می شوند، و مقرون به صرفه هستند.
  • به دلیل تولید آن ها در دو مدل مایع و پودری، برای کود دهی تمامی محصولات کشاورزی قابل استفاده می باشند.
  • در بین کود های ارگانیک، کود های حیوانی بهترین آن ها برای کیفیت بیشتر میوه و رشد نهال و درخت می باشند.
  • به دلیل کاربردهای فراوان این کود ها، شما قادر به استفاده ی چند مدل از آن ها به صورت همزمان برای محصولات کشاورزی خود هستید.
  • استفاده از کود های ارگانیک باعث می‌ شود که خاک شما از نظر مواد آلی بی نیاز و غنی گردد، و به خاک حاصل خیزی تبدیل شود.

آشنایی با بهترین کود برای درختان میوه

داشتن یک رژیم غذایی مناسب فقط مختص به انسان ها نمی باشد. بلکه برای تغذیه ی درختان نیز باید از یک برنامه ی غذایی مناسب استفاده کرد. درختان نیز برای این که خوب رشد کنند، نیازمند یکسری مواد غذایی هستند که اگر در خاک این مواد وجود نداشته باشند، باعث ضعیف شدن و درنهایت از بین رفتن آن ها می شوند.

P,K,N سه ماده اصلی برای رشد و نمو درختان به شمار می آیند، که سلامت درختان به آن ها وابسته است. بنابراین شما باید کودی را تهیه کنید که این سه مواد را در ترکیبات خود داشته باشد. علاوه بر این سه عنصر، مرغوب بودن کود خریداری شده نیز تاثیر بسزایی در این موضوع دارد. با این که کود دهی هزینه های بالایی را در بر دارد، اما با گذشت زمان و درصورتی که طبق برنامه ریزی دقیق این عملیات صورت بگیرد، می تواند برای شما سرانجام مطلوبی را در پی داشته باشد.

در صورتی که قصد کود دادن به درختان خود را داشتید، باید به عرض شما برسانم که نباید به تجربیات خود بسنده کنید.  بلکه در چنین شرایطی باید با کمک گرفتن از علم و دانش مهندسان کشاورزی به کود دهی درختان خود بپردازید.  چرا که زیاده روی در هر چیزی آثار زیان باری را به دنبال دارد.لذا کود دهی بیش از اندازه نیز می تواند به جای آثار مثبت و رشد بیشتر در درختان باعث آسیب به آن ها و در نهایت از بین رفتن بافت آن ها شود. در ادامه ی مقاله با من همراه باشید، لذا قصد دارم از کود های با کیفیتی که برای کود دهی درختان شما مناسب اند، صحبت کنم.

شناخت کود های ارگانیک

در ترکیبات کود های ارگانیک سه عنصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم به خوبی یافت می شوند، لذا استفاده از آن ها به افزایش رشد درخت، بار آوری و مرغوب شدن میوه های آن کمک خواهند کرد.

همان طور که می دانید روش تولید کودهای ارگانیک از اجساد و به اصطلاح باقی مانده ی درختان، دام ها و منابع طبیعی می باشند، و به کار بردن آن ها بهترین گزینه برای رشد و نمو درختان میوه به شمار می آیند.

آشنایی با نقش فسفر در رشد گیاهان

برای تقویت ریشه ها و گل دادن درختانتان، شما به عنصر فسفر نیاز دارید. فقدان این عنصر می تواند در مراحل گلدهی درخت اختلال ایجاد کند، و باعث فرسوده و سست شدن ریشه های درخت شما شود.

وظیفه ی عنصر پتاسیم در کود مصرفی

برای این که درخت شما در مقابل بیماری ها و کم آبی و حتی آفت ‌ها مقاومت بالایی داشته باشد، به درصد عنصر پتاسیم در کودی که قصد تهیه آن را دارید، دقت کنید. چرا که این عنصر نقش بسزایی در رشد و نمو قسمت های مختلف گیاه دارد.

بررسی نقش نیتروژن در رشد و نمو گیاه

این عنصر می تواند به نهال برای رشد سریع تر و پرشاخ و برگ شدنش کمک کند.

اگر قصد دارید نهالی که کاشته اید فوری رشد کند، و بزرگ شود. بهتر است کودی را تهیه کنید، که مقدار زیادی از این عنصر را درون خود داشته باشد.

معرفی بهترین کود های ارگانیک

این مدل کود ها در اشکال متنوعی تولید می شوند که برترین آن ها به شرح زیر می باشند:

معرفی کود های ماسه سبز

در این نوع کود ها پتاسیم بالایی به کار رفته شده است، که قدرت تهویه و تغذیه خاک را دارد. و می تواند به بار آوری بیشتر درخت شما کمک کند.

آشنایی با کود ارگانیک کنجاله سویا

میزان نیتروژن این کود به نسبت دو عنصر فسفر و پتاسیم بیشتر است.

علاوه بر آن مقداری ازت هم در ترکیب کود ارگانیک کنجاله سویا دیده می شود.

معرفی کود ارگانیک پودر خون

همان گونه که از اسم این نوع کود پیدا است، به صورت پودری به بازار عرضه می شود. و مقدار نیتروژنی که در آن به کار رفته شده است، از دو عنصر فسفر و پتاسیم بسیار بالاتر بوده و حدود ۱۳.۲۵ می باشد.

بهترین کود ارگانیک برای درختان میوه

نتیجه گیری

طبق مطالب ذکر شده در این مقاله، بهترین کود برای داشتن درختانی سالم و با طراوت و هم چنین پربار انتخاب کودهای ارگانیک به جای کود های شیمیایی می باشد. اما نکته قابل توجه در مورد این کود ها این است، که بیش از اندازه و بی برنامه نباید از آن ها استفاده کنید.کودی را که قصد خریداری آن را دارید، باید حتما دارای فسفر، پتاسیم و نیتروژن با درصد های بالا باشد. لذا درصد های بالای این عنصر ها حاکی از مرغوب بودن کود مورد نظر می باشد و در نتیجه خریداری و استفاده از چنین کود هایی به حساس ترین بخش درخت که میوه های آن است، در برابر بیماری کمک می کنند، و باعث مرغوب شدن آن ها می گردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *