کود

تأثیر کود ارگانیک بر گیاهان

تأثیر کود ارگانیک بر گیاهان

کمپوست یک نوع از کود ارگانیک است. بیشتر خاک های مورد استفاده برای رشد گیاهان، از جمله گل و گیاه، علف و سبزیجات، نیاز به مواد مغذی اصلی خود را در طول زمان تجدید می کند. کود باعث افزایش ذخایر خاک از عناصر ضروری برای رشد سالم و رشد گیاهان می شود. اگر چه کودهای مرسوم و ارگانیک هر دو مواد مغذی لازم را به خاک اضافه می کنند، کود ارگانیک متفاوت است، زیرا از مواد طبیعی به عنوان مصنوعی ساخته شده است.

چگونه کود ارگانیک کار می کند

اگرچه کودهای ارگانیک و مصنوعی به مواد مغذی مشابه در خاک اضافه می کنند، کود ارگانیک به شیوه ای متفاوت کار می کند. کودهای ارگانیک با دوام دادن مواد غذایی مورد نیاز گیاهان روغنی و نیز تغذیه خاک کار دوام می کنند. ترکیبی متعادل از کود ارگانیک فراهم می کند منابع غذایی برای میکروارگانیسم های مهم و کرم های خاکی زندگی می کنند در خاک. ساختار خالص خاک به این موجودات زیر زمینی وابسته است که به توانایی گیاه برای جذب مواد مغذی کمک می کند. بدون آنها، رشد گیاه سالم دشوار است، و شما نیاز به استفاده از مقدار زیادی از کودهای شیمیایی برای رشد گیاهان.

کود

مواد مغذی عمده

مواد مغذی مهم برای رشد گیاهان عبارتند از: نیتروژن، فسفر و پتاسیم. مخلوط های کودهای ارگانیک ، مقادیر متوازن مواد مغذی را ارائه می دهند، اما نیازهای خاک و اثرات مورد نظر می تواند نیاز به اصلاحات خاصی داشته باشد. برای مثال، برای اطمینان از رشد سریع و افزایش تولید دانه و میوه، کودهای ارگانیک غنی از نیتروژن حاوی کودهای مرطوب کمپوست، خون و یا وعده غذایی ماهی، یا خفاش یا پرنده گواو را اعمال می کنند. اگر هدف بهبود گلدهی و ریشه را بهبود بخشد، از یک محصول آلی غنی از فسفر مانند غذای استخوانی یا سنگ فسفات استفاده کنید. برای بهبود کیفیت میوه و کمک به جلوگیری از بیماری های گیاهی، یک محصول پتاسیم ارگانیک مانند گوشت گاو یا گوشت گاو را مصرف کنید.

مواد مغذی

توسعه گیاهان همچنین می تواند اثرات منفی را بدون مقدار کافی از مواد مغذی مانند کلسیم، منیزیم، گوگرد، مس و روی داشته باشد. کودهای آلی این عناصر ضروری را به خاک باز می گرداند. برای مثال، افزودن گچ برای افزایش میزان گوگرد، که گیاهان را با مقاومت بیشتری نسبت به سرما و رشد را تحریک می کند. اگر اثر مورد نظر رشد و نمو سالم باشد، بوراکس – یک منبع ارگانیک خوب بور – به خاک اضافه می کند. کلسیم، به شکل آهک دولومیتی یا سوپر فسفات، ساختار دیواره سلولی سالم را افزایش می دهد که باعث افزایش قدرت کلی یک گیاه می شود.

اهمیت برنامه درست

برای کودهای ارگانیک برای موثر بودن، باید از آنها به درستی استفاده کنید. ابتدا قبل از افزودن اصلاحات، خاک خود را برای تعیین سطوح مواد مغذی فعلی آزمایش کنید. بدون این دانش، ممکن است کود بسیار غنی از نیتروژن را به خاکی که قبلا مقدار زیادی دارد اضافه کنید، که سبب فراوانی شاخ و برگ و چند میوه یا گل می شود. گیاهان مختلف دارای نیازهای مختلف مغذی نیز هستند. به عنوان مثال، زینت ها و گیاهان، مواد ارگانیک خاک را به آرامی از سبزیجات پاک می کنند. برای به حداکثر رساندن اثرات مفید کودهای مایع ارگانیک ، آنها را در ترکیب با یک سورفاکتانت، مانند روغن نارگیل یا صابون ملایم استفاده کنید که پوشش بهتر را ترویج می دهد.

یکی از جدیدترین و مدرن ترین کودهای ارگانیک که امروزه مورد مصرف قرار میگیرد و تاثیرات فوق العاده ای نیز تا کنون از آن مشاهده شده است مصرف کود آنزیمی و صد در صد کود ارگانیک MOG میباشد

از مهمترین دستاوردهای این کود میتوان به حذف کامل کودهای دامی و کاهش مصرف کودهای شیمیایی به نصف اشاره کرد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *