کودهای ارگانیک چه هستند؟

کودهای ارگانیک چه هستند؟

کودهای ارگانیک هستند که از مواد ارگانیک مانند گیاهان، مواد معدنی یا منابع حیوانی تهیه می شوند. برخلاف کودهای شیمیایی سنتی، کود ارگانیک به طور طبیعی باید رخ دهد. کودهای ارگانیک بر اساس الزامات مواد مغذی برای شرکت متفاوت است، اما در اغلب موارد، کود ارگانیک از یک ماده منفرد تشکیل شده است.

ارزش تغذیه ای و مواد تشکیل دهنده کودهای ارگانیک در مقایسه با کودهای شیمیایی ثابت فوری نیست. در عوض، آنها به آرامی با عمل ارگانیسم ها و فرآیندهای بیولوژیکی تجزیه می شوند تا گیاهان بتوانند مواد مغذی را در حالی که در همان حال آماده سازی و جوان سازی خاک می شوند، به دست آورند.

بنابراین کودهای ارگانیک مانند کود هیومیک، سازگار با محیط زیست هستند و به همین دلیل آنها در کشاورزی ارگانیک و سالم ترجیح داده می شوند. نمونه های اصلی کود ارگانیک شامل عصاره های ماهی، زباله های گیاهی از کشاورزی، زباله های حیوانی، لجن فاضلاب درمان شده و ذغال سنگ نارس است.

کود ارگانیک

مزایای مختلف کودهای ارگانیک

با توجه به ماهیت و منشا کودهای ارگانیک آنها مزایای متعددی دارند. اکثر کشاورزان در حال حاضر به دلیل مزایای مرتبط با آن به دلیل کودهای شیمیایی به کودهای ارگانیک می اندیشند. کودهای ارگانیک نه تنها بهبود و شرایط خاک، بلکه عملکرد و سلامت گیاهان را نیز افزایش می دهد. مزایای استفاده از کودهای ارگانیک به شرح زیر است.

1-آماده سازی و تولید بر روی مزرعه

کودهای ارگانیک نیازی به فرآیند صنعتی فشرده برای تولید یا آماده سازی ندارند. فرایند آماده سازی و تولید نسبتا ساده است زیرا می توان آن را به صورت محلی تهیه کرد. در بیشتر موارد، در شرکت تهیه و تولید می شود. یک مثال، فرآیند کمپوست است که تنها نیاز به استفاده از بعضی مراحل اولیه برای تولید کود کمپوست دارد.

آماده سازی و تولید کودهای ارگانیک محلی سودمند است زیرا باعث کاهش هزینه های کلی مواد ورودی کود می شود. علاوه بر این، با کاهش نیاز به کود های صنعتی تولید شده و انتقال آن به مزرعه، به کاهش انتشار کمک می کند.

2-افزایش باروری خاک و بهبود بافت خاک، زهکشی و هوادهی

با استفاده از کودهای ارگانیک ، خاک به طور مداوم سازگار و جوان سازی می شود که باعث افزایش بافت خاک، زهکشی و هوادهی می شود. تجزیه مواد معدنی و مواد مغذی کودهای ارگانیک به زمان نیاز دارد و بیش از نیمی از آنها هنوز در خاک پس از سال اول پایدار نیستند، که به آرامی تجزیه می شوند تا خوراک و تغذیه خاک را از بین ببرند. بنابراین، کودهای ارگانیک اطمینان حاصل می کنند که خاک صدها سال بارور می شود.

در مناطقی که زمین های کشاورزی ارگانیک هزاران سال پیش به کار گرفته شد، مزارع هنوز بارور هستند. نمونه هایی از جمله اراضی مزرعه چین و هند است که حتی پس از یک هزار سال نیز بارور می مانند. با این وجود، باروری خاک این مناطق در حال حاضر با استفاده از کود شیمیایی کاهش می یابد.

3-محصولات غیر سمی

یک نکته رایج وجود دارد که “آنچه که یک نهاد در بر می گیرد چیزی است که آن را می سازد”. همین امر در مورد مواد غذایی و محصولات غذایی نیز صادق است. به این ترتیب، به این معنی است که محصولات غذایی که با مواد ارگانیک بارور می شوند، از مواد شیمیایی مضر آزاد نیستند. این یک جامعه سالم را تبلیغ می کند و کسانی که محصولات غذایی ارگانیک مصرف می کنند، از خطرات بهداشتی ناشی از اختلالات پوستی و مغزی، سکته مغزی و سرطان در مقایسه با افرادی که مواد غذایی تولید شده توسط کودهای شیمیایی مصرف می کنند، آزاد هستند. به عبارت دیگر، کودهای ارگانیک ، مصرف مواد غذایی غیر سمی را تأمین می کنند.

4-سرمایه کم مورد نیاز

استفاده از کود ارگانیک در کشاورزی به استفاده از محصولات حیوانی و گیاهی محلی و یا زباله ها می پردازد. این مواد برای تهیه و تولید کود، به راحتی و به صورت محلی در مزرعه موجود است که از کشاورز به سرمایه گذاری در کود گران قیمت مانند مواد شیمیایی نیاز ندارد.

علاوه بر این، کودهای ارگانیک ، باروری خاک را برای یک دوره طولانی حفظ می کنند، بنابراین نیاز به نیاز به کود را کاهش می دهد زیرا خاک همیشه مواد مغذی حیاتی را غنی می کند. همچنین، کشاورز نیازی به سرمایه گذاری در سایر مزایای مزرعه برای بهبود باروری خاک و بهره وری محصول ندارد.

محیط امن

کودهای ارگانیک در هماهنگی با الزامات طبیعی برای پایداری و تداوم محیط زیست هستند. طبیعت زیست تخریب پذیر آنها چرخه مواد مغذی را ادامه می دهد و از فعالیت های بیولوژیکی طبیعی پشتیبانی می کند. مهمتر از همه، کودهای ارگانیک شامل مواد شیمیایی مضر است که به آلودگی آب و زمین کمک می کند. استفاده از کودهای ارگانیک همچنین می تواند در مقابل انقراض تعدادی از حیوانات، حشرات و گونه های گیاهی محافظت کند که به شدت تحت تاثیر استفاده از کودهای شیمیایی قرار دارند.

فرصت شغلی

بخش عمده ای از کودهای شیمیایی توسط گیاهان بزرگ در محیط های اتوماتیک و با استفاده از ماشین آلات پیچیده ای که میلیون ها تن در سال تولید می شود، تولید می شود. از سوی دیگر، کود ارگانیک بهترین است

دون از زباله گوسفند، اسب، مرغ و گاو می آید. این ساده ترین روش برای تولید و فرآوری است زیرا اساسا از دفع حیوانات با برخی مواد مایع تشکیل شده است.  این کود نیز به عنوان کود”کامل” نامیده می شود، زیرا مقدار زیادی از مواد ارگانیک دارد. با این حال کود از غلظت مواد مغذی بسیار پایین برخوردار است و این امر به عنوان عنصر بهبود عناصر آلاینده می باشد. کود باید از نظر کمپوست درست تهیه شود چرا که استفاده از کود تازه باعث تأخیر در گیاهان می شود.

تا اینجا قسمت اول این مقاله به پایان رسید که در مورد فواید مصرف کودهای ارگانیک با تعریف جدیدتری بود که امیدواریم مورد توجهتان قرار گرفته باشد در قسمت دوم مقاله به انواع رایج کودهای ارگانیک اشاره میکنیم

وعده غذایی استخوان

وعده غذایی استخوانی به کودهای آلی ساخته شده از استخوان های ریز زمین اشاره دارد. استخوان ها از گاو و حیوانات استخوانی حیوانات از کشتارگاه ها به دست می آیند. این منبع حیاتی کلسیم است و تا 15 درصد فسفات تشکیل شده است. استفاده از آن به عنوان کود آلی، تحریک گلدهی و رشد سیستم های قوی ریشه است. این به طور عمده برای لانه گاو، گل و درختان میوه استفاده می شود.

غذا خون

وعده غذا به خون خشک و پودر حیوانات، به ویژه از گاوهای کشتارگاه اشاره دارد. به دلیل غنی بودن آن در مواد مغذی نیتروژن، معمولا به عنوان کود آلی استفاده می شود. بنابراین، متوسط ​​کربن یک کود آلی خوب برای رشد سبز برگ است. استفاده و کاربرد باید به طرز وحشیانه انجام شود، زیرا کاربرد بیش از حد می تواند به سوختن ریشه گیاه کمک کند.

کود کولفیش

کود کولفیش به عنوان نام نشان می دهد پردازش شده و تولید شده از پوسته پوسته پوسته شده و یا استخوان shellfish و خرچنگ. درست مانند غذای استخوانی، کود آلی خرمالو غنی از کلسیم است و همچنین مقدار قابل توجهی از فسفر همراه با سایر مواد معدنی دارد. این به این معنی است که کمک به تحریک گل و رشد سیستم های ریشه قوی است. علاوه بر این، دارای کیتین است که باعث رشد گیاهانی می شود که مانع از آفات مخرب دور کرم گرد می شوند.

گواو دریایی

گوانو Seabird به دفع انبوهی از گونه های دریایی اشاره دارد. این به طور معمول در مناطق سنگی جزایر دریای خزنده تجمع پیدا می کند زیرا این مناطق بارندگی و تجزیه بسیار کمتری را تجربه می کنند. در این حساب، دریایی دریایی گووان دارای محتوای بالای نیتروژن، فسفر، پتاسیم و سایر عناصر کمیاب است. این مواد مغذی برای گیاهان گلدار مناسب هستند و رشد سیستم های قوی ریشه را ترویج می دهند.

بت گووانو

بت گووان اشاره به دفع انباشته از خفاش ها در عمارت غار است. مواد مغذی موجود در گوانو از غرقابی حفاظت شده و از طریق اشباع محافظت می شود که منبع خوبی از کود آلی است. غنی از فسفر محلول، نیتروژن، پتاسیم و عناصر کمیاب است که برای رشد گیاهان مهم هستند. از آنجایی که پودری است، می توان آن را به راحتی اعمال کرد و اغلب در طول سال برای استفاده از Topdress استفاده می شود و یا زمانی که در چای رقیق شده به عنوان یک اسپری برگ استفاده می شود.

امولسیون ماهی

امولسیون ماهی یک کود آلی است که در باغ استفاده می شود که توسط تجزیه ترکیبی از ماهی های پودری ریخته شده پردازش می شود. این دارای سطوح بالایی از کلسیم و مقدار قابل توجهی از فسفر همراه با سایر مواد معدنی است. بنابراین در تحریک گل گیاهان و رشد سیستم های ریشه قوی اهمیت دارد. درست مانند کود و غذای خون، استفاده از آن باید مدیریت شود، زیرا اثر آن بر ریشه های گیاه اثر می گذارد.

گرینزند

گرینسند یک ماسه سنگ زیتونی سبز حاوی گلاوونیت است که به صورت سیلیکات پتاسیم آهن شناخته می شود. این نتیجه از رسوبات دریایی پوسته است. این بسیار غنی از پتاسیم، آهن و چندین ماده مغذی دیگر است. این کمک به تحریک گل و بارور در درختان میوه کمک می کند.

فسفات راک

فسفات راک سنگی است که از آهک فسفات یا کلسیم تشکیل شده است که می تواند به شکل ذرات کوچک یا پودری باشد که می تواند به عنوان کود آلی استفاده شود. فسفات راک باعث انباشت زباله های حیوانی از طریق رسوب و تراکم می شود. این فسفات بیش از 30٪ همراه با غلظت های بالا از مواد مغذی ردیابی است. آن را به عنوان یک کود به حساب می آید که در نتیجه نشتی نیست و در حالت اولیه باقی می ماند تا اینکه توسط ریشه های گیاه جذب شود و در نتیجه رشد سالم را تشویق می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *