اهمیت کود ارگانیک اسید آمینه

مقاله ای که تقدیم میگردد در مورد اهمیت کود های ارگانیک اسید آمینه است که سعی شده تا مطالب به شکل مفهومی ارائه شود

هنگامی که به گیاه تغذیه می رود، اهمیت اسیدهای آمینه اغلب یکی از مهمترین دارایی های موجود در باغ است. از تقویت سلول های گیاهی به مقاومت در برابر بیماری، یا تجزیه مواد مغذی در خاک برای تقویت ریشه ها در واقع اسیدهای آمینه، بلوک های ساختاری عملکرد گیاهان هستند.

کود های ارگانیک اسیدهای آمینه ممکن است بعضی از مکملهای مهم موجود برای تأمین گیاهان خود باشند، اما هنوز در مورد نقش آنها در فیزیولوژی گیاه شناخته شده نیست. اسیدهای آمینه به معنای واقعی کلمه پایه و اساس زندگی هستند، به خصوص وقتی که به گیاهان می رسند.

جهت خرید و فروش کود ارگانیک اینجا کلیک کنید.

تا آنجا که ما اکنون می دانیم، در تمام عمر روی زمین، از میلیون ها پروتئین که به همه گونه های گیاهی و حیوانی کمک می کنند، بیش از 100 اسید آمینه وجود دارد که بلوک های ساختمانی برای این پروتئین ها هستند، فقط 20 مورد از آنها در انسان و حیوانات یافت می شود.

آیا هدف گل های بزرگتر، کدو تنبل و یا فقط یک تن از رشد رویشی است، اسید آمینه مهم هستند! نتایج آن ها به دلیل مقادیر بسیار زیاد سلول هایی است که پایه آنها شامل اسیدهای آمینه تولید شده توسط گیاه می باشد. انرژی برای گیاهان برای سنتز اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ایجاد این سلول ها طول می کشد. که حتما میبایست از کودهای ارگانیک اسید آمینه استفاده کرد.

اگر گیاه شما می تواند از اسیدهای آمینه اضافی بدون نیاز به ایجاد آنها از اکسیژن، کربن، نیتروژن، هیدروژن و گاهی گوگرد استفاده کند، گیاه دارای انرژی بیشتری برای استفاده از جایی است که لازم است. این به آن کمک می کند تا نه تنها رشد شدید، بلکه مقاومت به آفات و بیماری نیز حفظ شود.

کیفیت اسیدهای آمینه، یا مهمتر از همه، آنچه که در ابتدا آنها را به وجود می آورد، نقش مهمی در قدرت سلول ها ایفا می کند. کیفیت آنها کمک می کند تا تعیین اینکه چه ساختارهای سه بعدی می تواند توسط این اسیدهای آمینه تشکیل شده و همچنین قدرت این سازه ها هنگام استفاده یا قرار دادن درون سلول باشد. به همین دلیل است که شما فقط می خواهید از مکمل های آمینو اسید مبتنی بر گیاه در باغ خود استفاده کنید. که این نوع کود ارگانیک نقش تعیین کننده ای در کیفیت و کمیت محصول نهایی ایفا میکند.

اسیدهای آمینه نیز با بسیاری از فرآیندهای همزیستی که بسیاری از جنبه های گیاهان، خاک و میکروب شناسی را بهبود می بخشد، کمک می کنند. در خاک، آنها کلات کننده های شگفت انگیز هستند. آنها می توانند فعال کننده ها یا پیشگامان رشد اکسین ها و فیتوهورمون ها باشند.

اسیدهای آمینو همچنین می توانند میکروفلور مفید را از طریق روش های مختلفی مانند تقویت دیوارهای بیرونی، به آنها اجازه دهند تا شرایط سخت تر را تحمل کنند. خوشبخت تر، کلنی های میکروبی قوی تر به افزایش جذب مواد مغذی کمک می کنند، همچنین یک سیستم ریشه ای گسترده تر و سالم تر است که می تواند با بیماری ها مبارزه کند و اثربخشی را در شرایط محیطی نامطلوب حفظ کند.

ویدئو نتایج مصرف کود ارگانیک را از اینجا ببینید.

اگر چه اسیدهای آمینه دارای مزایای مثبت زیادی در خاک هستند، اما بسیاری از اسید آمینه را می توان تنها از طریق دهان گیاه از طریق خوراک یا استفاده از اسپری جذب کرد. هنگامی که اسیدهای آمینه به درستی اعمال می شوند، اثرات عمیق هستند.

از مهم ترین و تاثیر گذارترین کودهای ارگانیک اسید آمینه موجود میتوان به کود ارگانیکMOG اشاره کرد که دارای 13 نوع  اسید آمینه ضروری برای گیاهان میباشد.

از مهم ترین اثرات این کود میتوان به موارد ذیل اشاره کرد

1-افزایش ریشه دهی گیاهان که منجر به تغذیه و جذب بیشتر آب و مواد عذایی از خاک میگردد

2-افزایش عمر انبارداری محصولات نهایی بدست آمده از گیاهان تا 15 روز طبق نتایج مشاهده شده و گزارشات دریافتی

3-افزایش دهنده عملکرد و مقاومت گیاه نسبت به تنش های محیطی و آفات بین چهل تا شصت درصد

4-مبارزه با بیماریهای قارچی توسط افزایش مقاومت در آناتومی و ساختمان گیاه و همچنین افزایش ضخامت کوتیکول که منجر به مقاومت بالای گیاهان در مواجهه با بیماریها میشود.

به کشاورزان و باغداران محترم توصیه میگردد در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص مصرف کود ارگانیک مذکور، با شماره تماس درج شده در بالای صفحه سایت ارتباط برقرار کرده تا بهترین نتایج مورد انتظار حاصل گردد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *