انتخاب بین کود شیمیایی یا کود ارگانیک

قبل از اینکه از هر باغبان بپرسید که آیا کود ارگانیک را ترجیح می دهند یا شیمیایی احتمال اینکه شما یک بحث پر جنب و جوش ایجاد کنید زیاد است. با این حال، اگر شما می توانید همان سوال خود را از گیاهان خود بپرسید، شما می دانید که در ابتدای ترین سطح، آنها واقعا نمی توانند تفاوت را بگویند

نتایج مصرف کود ارگانیک را از اینجا ببینید.

با این وجود اختلاف معنی داری بین کودهای ارگانیک و شیمیایی از لحاظ دسترسی به مواد مغذی و اثرات دراز مدت بر خاک، گیاهان و محیط زیست وجود دارد. پس چگونه یک باغبان  تصمیم می گیرد؟

واژه شناسی

برای شروع، اصطلاحات می تواند گیج کننده باشد، زیرا برچسب کودها  و باغبان آزادانه در اطراف کلمات مانند ارگانیک ، طبیعی، غیر معدنی، شیمیایی، مصنوعی، مصنوعی وجود دارد. خبر خوب این است که انتخاب را می توان به کود ارگانیک یا شیمیایی کاهش داد.

کود ارگانیک

کلمات “ارگانیک” یا “طبیعی” در این مورد به سادگی به این معنی است که محصول فقط به حداقل پردازش می شود و مواد مغذی همچون استخراج و تصفیه باقی می مانند. در مورد کود، ” ارگانیک ” به استانداردهای پردازش مرتبط با غذا اشاره نمی کند.

کود ارگانیک معمولا از زباله های گیاهی یا حیوانی یا مواد معدنی پودر ساخته می شود. نمونه هایی از جمله کود بیو کمپوست، و همچنین غذای استخوان و پنبه دانه است. آنها معمولا به عنوان “تهویه کننده خاک” به جای کود به فروش می رسند، زیرا نسبت  مواد مغذی برای تضمین آن مشکل است. کود ارگانیک ممکن است در یک کارخانه یا در مورد کود و کمپوست در مزرعه پردازش شود.

همچنین در حال حاضر انتخاب محصولاتی با فرآورده بسیار فرآوری که در حال حاضر در دسترس هستند، با تجزیه و تحلیل مواد مغذی و محتویات نشان داده شده است.

 

مزایای کود ارگانیک

علاوه بر آزاد کردن مواد مغذی، به عنوان کودهای ارگانیک تجزیه می شود، آنها ساختار خاک را بهبود می بخشد و توانایی آن را برای نگهداری آب و مواد مغذی افزایش می دهد. با گذشت زمان، کود ارگانیک خاک و گیاهان شما را سالم و قوی خواهد ساخت.

از آنجایی که آنها کودهای آهسته رهایی هستند، برای بارور کردن (و آسیب) گیاهان خود بسیار کار سختی دارد.

هیچ اثر سوء ای برای ایجاد سمی مواد شیمیایی و نمک وجود ندارد که  بتواند برای گیاهان کشنده باشد.

کودهای ارگانیک  قابل تجدید، زیست تخریب پذیر، پایدار و سازگار با محیط زیست هستند.

نه فقط در بسته بندی های گرانقیمت، شما می توانید کود ارگانیک خود را با کمپوست کردن یا یافتن منابع ارزان قیمت مانند مزارع لبنی محلی – که ممکن است کود کمپوست را خریداری کنید.

معایب کود ارگانیک

میکروارگانیسم ها لازم است که مواد مغذی را در خاک فرو بریزند. از آنجایی که برای انجام کار خود نیاز به گرما و رطوبت دارند، اثربخشی کود آلی محدود فصلی است. خبر خوب این است که این میکروارگانیسم ها از مواد گیاه و ماده حیوانی از بین می روند، بنابراین استفاده از کود ارگانیک ، یک بسته کامل مواد مغذی برای خاک شما را فراهم می کند.

کودهای ارگانیک با توجه به قوانین طبیعت، به محض اینکه به آنها نیاز دارید، مواد مغذی را آزاد نمیکند. شما باید صبور باشید – پیشرفت یک شبه را نمی بینید. در حقیقت، ممکن است در چند ماه اول تا زمانی که برنامه اول شکسته شود، در گیاهان شما کمبود داشته باشید. در آنجا بمانید شما قطعا پاداش خواهید گرفت.

نسبت های تغذیه ای اغلب نامعلوم است و درصد کل آنها کمتر از کود شیمیایی است. با این حال، برخی از محصولات ارگانیک در مواد مغذی خاصی بالاتر است.

برای فروش کود ارگانیک اینجا کلیک کنید.

کود شیمیایی

کودهای شیمیایی (همچنین غیر ارگانیک ، مصنوعی،) برای استخراج مواد مغذی مورد استفاده قرار می گیرند و نسبت آنها را با سایر پرکننده های شیمیایی مرتبط می کنند. این محصولات ممکن است از محصولات فرآورده های نفتی، سنگ ها یا حتی منابع ارگانیک ساخته شوند. برخی از مواد شیمیایی ممکن است به طور طبیعی اتفاق بیفتد، اما تفاوت این است که مواد مغذی در کودهای شیمیایی به حالت خالص آنها تصفیه می شود و از مواد موجود  که به ندرت در طبیعت رخ می دهد، رها شده است.

مزایای کود شیمیایی

از آنجایی که مواد مغذی بلافاصله به گیاهان دسترسی دارند، بهبود به سرعت رخ می دهد.

آنها برای تجزیه و تحلیل دقیق نسبت به مواد مغذی مورد نیاز، بسیار مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.

برچسب گذاری استاندارد باعث می شود که نسبت ها و مواد شیمیایی به راحتی قابل درک باشد.

آنها ارزان هستند

معایب کود شیمیایی

کودهای شیمیایی عمدتا از منابع غیر قابل احیاء، از جمله سوخت های فسیلی ساخته می شوند.

آنها گیاهان را رشد می دهند، اما هیچ چیز برای حفظ خاک ندارند. پرکننده ها زندگی و سلامت خاک را ترویج نمی دهند و حتی بسته هایی با برچسب “کامل” حاوی مواد فرسوده ضروری برای بهبود ساختار خاک نیستند. در واقع، کودهای شیمیایی جایگزین بسیاری از عناصر کمیاب است که به تدریج مبهم هستند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *