اصول چمن کاری با استفاده از بذر

اصول چمن کاری با استفاده از بذر

اصول چمن کاری با استفاده از بذر

چمن کاری با استفاده از بذر، روشی اقتصادی و راضی کننده برای گسترش فضای سبز اطراف خانه یا بهبود چمن موجود است. کاشت چمن کار سختی نیست و هر کسی می تواند آن‌ را با موفقیت انجام دهد. به منظور لذت بردن از استقرار موفق چمن و تمام مزایای پیشنهادی بذر، این 7 مرحله را برای پرورش یک چمنزار سبز و سرسبز دنبال کنید.

1- خاک را آماده کنید

رفع مشکلات خاک قبل از نصب چمن جدید آسان تر است. برای خاک های رسی ، در شن و ماسه نیز مخلوط کنید تا به زهکشی و ترکیب کمک کند.  خاک را به عمق 15 سانتیمتر (6 اینچ) کشت کنید تا خاک هوادهی شود و تراکم آن از بین برود. این باعث ایجاد زهکشی بهتر و کمک به توزیع مواد مغذی می شود. علاوه بر این ها، کارهای زیر را نیز می توانید انجام دهید:

  • برای کاشت چمن های جدید 2 تا 3 اینچ بالای خاک را شل کنید.
  • آوار (چوب ، سنگ و غیره) را از منطقه خارج کنید.
  • توده های خاک بزرگتر را بشکنید.
  • از وجود خاک خیلی ریز جلوگیری کنید، توده های کوچک قابل قبول هستند.
  • مناطقی که ممکن است آب اضافی جمع شود را تراز کنید.
  • اینچ اینچ خاک را در لکه های خالی شل کنید.
  • مناطقی که آب اضافی جمع می شود را تراز کنید، می توانید از خاک موجود استفاده کنید.
  • خاک اضافه شده ممکن است بذر علف های هرز داشته باشد. آن را تمیز کنید.
  • لکه های لخت را پس از استفاده بیش از حد با کود اولیه مانند کود ارگانیک نظیر اسید هیومیک مایع‌ کود پاشی کنید.

2- بهترین دانه چمن را بخرید

یک چمن عالی فقط از بذر چمن عالی قابل پرورش است. برای یافتن یک بذر چمن با کیفیت بالا به دنبال یک نوع دارای امتیاز NTEP باشید، این بدان معنی است که توسط برنامه ارزیابی ملی چمن (NTEP) به طور مستقل ارزیابی و رتبه بندی شده است. رتبه بندی NTEP در بذر های چمن به این معنی است که شما بذرهای علفی خریداری می کنید که به طور خاص برای رنگ برتر چمن سبز، مقاومت در برابر بیماری و حشرات و تحمل به خشکی پرورش داده شده اند. قیمت بذر چمن در مقایسه با زمانی که برای ساخت یک چمن عالی سرمایه گذاری می شود، ناچیز است.

3- بذر را بکارید

بذر را در مناطق کوچک با دست به طور یکنواخت پخش کنید. در مناطق وسیع از پخش کننده دستی یا چمن زنی یا ماشین کاشت مکانیکی استفاده کنید. تقریباً 16 دانه در هر اینچ مربع اعمال کنید. دانه های خیلی زیاد نزدیک به هم باعث می شود که نهال ها برای فضا و مواد مغذی مبارزه کنند. چمن ممکن است در این مناطق ضعیف یا نازک باشد

اصول چمن کاری با استفاده از بذر

 

4– بذرها را بپوشانید

بستر بذر چمن را به آرامی بکشید تا بیش از ¼ اینچ خاک بذر چمن را بپوشاند. بستر بذر چمن را با استفاده از فرمول GreenView Fairway بذر بپوشانید که باعث موفقیت در نگه داشتن بذرها در محل و حفظ رطوبت می شود.

5- آبیاری کنید

بستر بذر چمن را مرطوب نگه دارید تا جوانه زنی را افزایش دهد. به آرامی آبیاری کنید (اشباع نشود) و مرتبا (حداقل یک بار در روز)، تا ارتفاع چمن های جدید دو اینچ باشد. برای مرطوب نگه داشتن ریشه ها مرتبا چمن جدید آبیاری کنید.

6- چه موقع بذر را بکارید

بذر چمن را می توان در بهار و پاییز کاشت و نتیجه خوبی گرفت. اگر قصد کاشت بذر چمن را در بهار دارید، محصولات کنترل علف های هرز را روی چمن ها قرار ندهید. برنامه کنترل علف های هرز را به تأخیر بیندازید تا بذر چمن جوانه زده و حداقل 3 بار چمن زنی کنید. برای کاشت بذر چمن در پاییز، همان احتیاطات کنترل علف های هرز و زمان کاشت بذر را دنبال کنید تا بذر چمن قبل از رسیدن دمای انجماد در منطقه شما کاملا جوانه بزند.

7- چمن زنی

بذر چمن باید طی 14-21 روز جوانه بزند.  هنگامی که طول آن به 3 تا 4 اینچ می رسد ، شروع به بریدن علف ها کنید.  هر بار که چمن را چمن می زنید به تدریج ارتفاع را ½ اینچ (1 سانتی متر) کاهش دهید تا زمانی که به ارتفاع ایده آل خود برسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *