بهترین کود برای چمن کاری

بهترین کود برای چمن کاری

بهترین کود برای چمن کاری

چمن های سالم و سرسبز نتیجه مراقبت و تلاش شما برای نگهداری آنها است.با تأمین بهترین کود چمنزار خود ، مواد مغذی لازم را برای رشد و شکوفایی آن تامین می کنید.امروزه کودهای زیادی در بازار موجود است.قابل درک است که انتخاب یکی برای چمنزار شما می تواند یک فرآیند دلهره آور باشد.بهتر است از قبل ، کود های چمن و انواع مختلف آن را بشناسید.

کود چمن چیست؟

چمن شما برای زنده ماندن و رشد به مواد مغذی نیاز دارد.مواد مغذی موجود در خاک ممکن است همیشه برای برآوردن این نیازهای غذایی کافی نباشد.اینجاست که کودهای چمن وارد می شوند.کودها فرمولی هستند که حاوی مواد مغذی لازم برای حفظ سلامت چمن شما هستند.

نیتروژن (N) ، فسفر (P) و پتاسیم (K) سه ماده اصلی هستند که در کودهای چمن موجود هستند.نیتروژن وظیفه سالم نگه داشتن علف های چمن را دارد.فسفر ماده مغذی است که به دور نگه داشتن علف های هرز مزاحم کمک می کند و پتاسیم به طول عمر چمنزار کمک می کند.

کود چمن چیست؟

کود چمن بسته به مسئله ای که برای حل آن طراحی شده است ، ممکن است حاوی ریزمغذی هایی مانند کلسیم ، کلر ، منیزیم ، مس ، کبالت ، آهن ، روی و بور باشد.

هر برچسب کود دارای نسبت NPK (نیتروژن-فسفر-پتاسیم) است که به وضوح مشخص شده است.به عنوان مثال ، یک چمن نسبتاً سالم و بدون نگرانی برای نگهداری جدی می تواند از کود همه منظوره با نسبت NPK 10-10-10 استفاده کند.اگر علف چمن درخشش و رنگ خود را از دست داده است ، ممکن است به کودی با محتوای نیتروژن بالا نیاز داشته باشد.در این مورد ، می توانید به سراغ کودی با نسبت NPK 30-0-4 بروید.

انواع مختلف کود چمن – بهترین کود برای چمن کاری

بسته به مواد مغذی موجود در کود ، آنها به طور گسترده به کودهای کامل و ناقص طبقه بندی می شوند.کود حاوی هر سه عنصر اصلی NPK به عنوان کود کامل شناخته می شود.کودی که شامل دو مورد از این مواد اولیه اولیه باشد ، به عنوان کود ناقص شناخته می شود.

در مرحله بعد ، کودها به اشکال موجود و قابل پخش تقسیم می شوند.آنها عبارتند از:

  • دانه ای
  • مایع

کودهای دانه ای به دلیل سهولت کاربرد بسیار محبوب هستند.آنها مقرون به صرفه هستند و کنترل بهتری را بر برنامه کوددهی به شما ارائه می دهند.آنها در فرمول های مختلف انتشار آهسته موجود هستند.

از طرف دیگر ، کودهای مایع در فرمول های سریع رهاسازی موجود هستند.با استفاده از یک اسپری ساده یا حتی شلنگ ، می توانید کود را به طور یکنواخت در سراسر چمنزار خود بمالید.

کودها از نظر ترکیباتی که برای ساخت آنها استفاده می شود نیز متفاوت هستند.دو دسته گسترده عبارتند از:

کودهای آلی به طور کلی با استفاده از محصولات طبیعی تولید می شوند.از سوی دیگر ، کودهای مصنوعی با استفاده از ترکیبات معدنی تولید می شوند که معمولاً محصول جانبی صنعت نفت هستند.

کوددهی چمن

چگونه می توان بهترین کود چمن را انتخاب کرد؟

  • نوع چمن چمن خود را بشناسید

اگر در حال نصب یک چمن جدید هستید یا در زمینه نگهداری چمن تازه کار هستید ، ابتدا باید نوع چمنزار مورد نظر خود را بشناسید.انواع مختلف چمن ها نیازهای غذایی متفاوتی دارند.انتخاب کود با توجه به نوع چمن ضروری است تا بتوانید مواد مغذی مناسب را برای چمن تهیه کنید.

  • نوع خاک خود را بشناسید

ضروری است که سطح pH خاک حفظ شود تا علف بتواند مواد مغذی را به راحتی جذب کند.می توانید برای تعیین کیفیت خاک و شناسایی هرگونه مشکل زمینه ای ، آزمایش pH خاک را انجام دهید.اگر خاک شما سرشار از پتاسیم یا فسفر است ، می توانید از کود نیتروژنی برای متعادل سازی سطح pH استفاده کنید.

چگونه می توان تمام وظایف نگهداری چمن را به درستی انجام داد

هنگام انتخاب بهترین کود برای چمن کاری ، محصول مناسبی وجود ندارد.شما باید کود را بسته به چمن ، نوع خاک و شرایط آب و هوایی انتخاب کنید.شما باید روشی را که برای توزیع کود راحت تر هستید ، در نظر بگیرید.در نهایت ، بدانید چه موقع باید چمنزار خود را بارور کنید.کودها زمانی بهترین عملکرد را دارند که از عوامل محیطی استفاده کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *