رهایی از شر آفات باغ و باغچه

رهایی از شر آفات باغ و باغچه

رهایی از شر آفات باغ و باغچه

باغ سبز مایه افتخار مالک است.آنها با تلاش زیادی نگهداری می شوند.با این حال ، آفات باغ یکی از شایع ترین مشکلاتی است که باغداران با آن روبرو هستند.آیا به دنبال راه هایی برای از بین بردن آفات باغ ، بدون توسل به آفت کش ها هستید؟نکات ما را برای کنترل حشرات مضر باغ ، بدون نیاز به مواد شیمیایی ، دریافت کنید.به جای این که به دنبال سموم دفع آفات باشید ، فقط با رعایت این نکات ساده ، طبیعی و مقرون به صرفه برای مقابله با آفات باغ ، می توانید یک باغ زیبا داشته باشید.در ادامه همراه ما باشید و برای خرید کود ارگانیک با شرکت کودکو تماس بگیرید.

رهایی از آفات باغی

جلوگیری – ساده ترین راه برای جلوگیری از آسیب آفات در باغ شما این است که در وهله اول از ورود آنها جلوگیری کنید.یک باغ سالم بهترین دفاع است.

خاک سالم بسازید – خاک مغذی حمایت موردنیاز ریشه گیاهان را برای رشد فراهم می کند.تحقیقات نشان می دهد که هرچه خاک سالم تر باشد ، گیاهان بهتر می توانند در برابر حملات آفات مقاومت کنند.

کنترل علفهای هرزعلفهای هرز برای منابع ارزشمندی مانند آب ، مواد مغذی و نور با گیاهان شما رقابت می کنند و اغلب آنها آفات باغی و انگل ها را نیز در خود جای داده اند.مطمئن شوید که علف های هرز و ریشه های آن را به طور کامل از زمین بیرون می کشید.

باغ خود را تمیز نگه داریداز بین بردن برگ های افتاده و علف های هرز مهم است زیرا مواد گیاهی در حال پوسیدگی زمینه اصلی پرورش قارچ ، آفات باغی و بیماری ها است.هر بار که وارد باغ خود می شوید یک سطل کوچک همراه داشته باشید و از آن برای جمع آوری زباله های باغ استفاده کنید.

افزودن حشرات مفیدحشرات مانند کفشدوزک می توانند در مبارزه با آفات باغ ارزشمند باشند.آنها شته ، کنه و تخم و لارو بسیاری از حشرات مخرب را می خورند.اکثر حشرات مفید را می توان از شرکت های بزرگ تأمین کننده باغ خریداری کرد.ترفند این است که بدانید کدام حشرات به نفع گیاهان شما هستند و کدام می توانند مشکل ساز شوند.

نحوه رهایی از شر آفات گیاهان

چرخش محصول را تمرین کنیداگر هر سال یک محصول را در یک مکان واحد پرورش دهید ، آفات باغی خاصی که به آن محصول حمله می کنند در منطقه باقی می مانند و منتظر کاشت بهار بعدی هستند.چرخش محصولات در هر سال یک روش رایج برای جلوگیری از هجوم مجدد آفات است.چرخش محصولات زراعی همچنین به جلوگیری از کاهش مواد مغذی حیاتی خاک کمک می کند.

برگهای مرده یا آلوده را خارج کنیدوقتی برای اولین بار نشانه هایی از برگ های بیمار را مشاهده کردید ، آنها را جدا کنید.این باعث می شود که آنها نتوانند کل گیاه را آلوده کنند.

شاخ و برگ را خشک نگه داریدآبیاری را زود انجام دهید تا شاخ و برگ در بیشتر روز خشک شود.شاخ و برگ مرطوب باعث آسیب آفات و قارچ ها به گیاهان شما می شود.

انواع مختلف گیاهان را در باغ خود پرورش دهیدرشد تنها یک نوع گیاه ، احتمال هجوم آفات را افزایش می دهد ، زیرا آفاتی که عاشق آن گیاه هستند ممکن است به صورت دسته جمعی به باغ حمله کرده و کل محصول را از بین ببرند.با این حال ، در مورد انواع مختلف محصولات ، خطر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

سخن نهایی

سم پاشی باغ با مواد شیمایی برای از بین بردن حشرات و علف های هرز نه تنها خطرات سلامتی را به همراه دارد ، بلکه اغلب مؤثر هم نیستند.در ابتدا ، آنها بسیاری از آفات را از بین می برند ، اما در نهایت این آفات می توانند در برابر آفت کش مقاومت نشان داده و حتی قوی تر بازگردند.

بهترین برنامه این است که در ابتدا با استفاده از خاک حاصلخیز سالم ، مطابقت گیاهان خود با نوع خاک ، اطمینان از میزان مناسب نور خورشید و شرایط آبیاری و استفاده از کودهای مناسب و هرس ، در صورت لزوم ، از نیاز به استفاده از آفات کش ها اجتناب کنید.اما ، اگر این کار نکرد ، جایگزین های زیادی برای آفت کش های شیمیایی وجود دارد که می توانند آفات را کاهش دهند و در عین حال محیطی سالم برای گیاهان ، حیوانات خانگی و خانواده شما باقی بگذارند که ما به برخی از آنها در بالا اشاره کردیم.

امیدوارم از این مقاله که توسط شرکت کودکو ارائه شده است ، نهایت استفاده را برده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *