کودهایی که می توانند جایگزین اوره شوند

کودهایی که می توانند جایگزین اوره شوند

در کنار فسفر و پتاسیم ، نیتروژن یک ماده مغذی اولیه گیاه است.اوره یک ترکیب محلول در آب است که حاوی کربن ، هیدروژن و ازت است. مدت هاست که در کودهای کشاورزی استفاده می شود ، و به طور طبیعی به عنوان یک محصول زباله ادراری از متابولیسم پروتئین در انسان و بسیاری از حیوانات رخ می دهد. برای استفاده به عنوان کود ، از آمونیاک فرآوری شده تولید می شود. مهمترین ماده مغذی گیاه در اوره نیتروژن است که گیاهان برای تولید شاخ و برگهای سبز سالم نیاز دارند. شما می توانید از بین کودهای مصنوعی و ارگانیک جایگزین که از نظر میزان ازت زیاد هستند ، انتخاب کنید.

ازت و گیاهان

گیاهان باغی ، محصولات زراعی و چمنزارها نمی توانند نیتروژن عنصری را مستقیماً از محیط به دست آورند. به همین دلیل ، آنها با میکروبهای خاک روابط متقابل مفیدی ایجاد کرده اند. این میکروب های موجود در خاک ، نیتروژن جوی را به فرم هایی تبدیل می کنند که ریشه های گیاهی می توانند از آنها استفاده کنند و پروتئین هایی را برای رشد ، متابولیسم و ​​تولید مثل تولید کنند. اگر در این سیستم عدم تعادل وجود داشته باشد ، ممکن است گیاهان نتوانند نیتروژن مورد نیاز خود را برای سالم ماندن و سالم بودن بدست آورند.

ازت و گیاهان

جایگزین های نیتروژن مصنوعی

اوره حاوی 46 درصد نیتروژن است ، و این ماده توسط میکروب های خاک قبل از استفاده در دسترس برای ریشه های گیاه هنگام استفاده به عنوان کود تبدیل می شود. با این حال ، نیتروژن موجود در اوره به راحتی می تواند فرار کند ، و قبل از استفاده از گیاهان از آن در جو فرار می کند. نیترات آمونیوم گاهی اوقات به جای آن و یا همراه با اوره برای جبران ضررهای اوره از دست رفته استفاده می شود ، زیرا فرم نیتروژن موجود در آن برای جذب گیاه به راحتی در دسترس است.

 سولفات آمونیوم منبع متفاوتی از ازت است که ترکیبات مفید گوگردی را نیز در خاک ایجاد می کند.

نیترات پتاسیم ، یک کود خاص ، از نظر نیتروژن و پتاسیم زیاد است. این کودها یک بار به سرعت در باغها یا چمن ها عمل می شوند و به راحتی در محیط طبیعی تجزیه می شوند. بنابراین ، آنها نیاز به برنامه های مکرر در طول فصل رشد دارند.

کودهای ارگانیک نیتروژن دار

بسیاری از کودهای ارگانیک حاوی مقادیر زیادی ازت ، و در اکثر موارد ، سایر مواد معدنی و مواد مغذی نیز هستند. آنهایی که از نظر مقدار قابل توجهی ازت به خاک کمک می کنند شامل اکثر کودهای کمپوست شده هستند. یونجه های مزرعه؛ یونجه حبوبات؛ و وعده های غذایی از خون ، پنبه ، ماهی و… اینها می توانند به عنوان اصلاحات خاک استفاده شوند و یا به عنوان روکش های برتر برای مکمل نیتروژن استفاده شوند. شخم زدن و برگرداندن محصولات زراعی و کاشت اعضای خانواده حبوبات – از جمله لوبیا ، یونجه ، برخی از میخکها و بادام زمینی – سپس کشت این گیاهان به عنوان “کودهای سبز” به طور مرتب همچنین به ساختن ازت خاک کمک می کند.

کودهای ارگانیک نیتروژن دار

جهت کسب اطلاعا بیشتر در مورد کود ارگانیک هیومیک اینجا کلیک کنید.

کودهای مختلط

بسیاری از کودهای مصنوعی و ارگانیک که به فروش می رسند حاوی ترکیبی از اجزای نیتروژن به همراه فسفر و پتاسیم هستند. این سه ماده مغذی اصلی مورد نیاز گیاهان است که در برچسب های کود به عنوان نسبت NPK نشان داده شده اند. نیتروژن موجود در این محصولات می تواند از انواع منابع ارگانیک یا شیمیایی از جمله اوره حاصل شود. اگر می خواهید از مصرف اوره خودداری کنید ، برچسب ها را با دقت بخوانید.

کود مختلط

موارد استفاده و اقدامات احتیاطی

اگرچه گیاهان برای رشد به مقدار کافی ازت نیاز دارند ، اما بسیاری از آن می تواند برای سلامتی گیاه مضر باشد. بسیاری از منابع نیتروژن با گذشت زمان خاک را اسیدی می کنند. در صورت استفاده بیش از حد ، کودهای ازت می توانند pH خاک را در زیر محدوده سالم برای بیشتر گیاهان کاهش دهند. همچنین ، اگر نیتروژن بیش از حد سریع در محیط گیاهان آزاد شود ، می توانند آنچه را که اغلب “سوختگی گیاهان” نامیده می شوند تجربه کنند. همیشه دستورالعمل های برچسب را برای استفاده از کودها رعایت کنید و خاک خود را مرتباً برای pH صحیح و محتوای مواد معدنی آزمایش کنید

به جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان به منظور خرید هر گونه کود ارگانیک میتوانید  در بخش تماس با ما با این مجموعه در ارتباط باشید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *