کدام نوع خاک برای کشاورزی مناسب است

کدام نوع خاک برای کشاورزی مناسب است

دانستن اینکه چه نوع خاکی را برای محصولات زراعی خود را در نظر دارید یکی از مهمترین جنبه های کشاورزی موفق است.در این مقاله ، در مورد مناسب ترین نوع خاک برای کشاورزی صحبت می کنیم.در ادامه همراه ما باشید تا بدانید کدام نوع خاک برای کشاورزی بهترین است.

کشاورزان گاهی اوقات از اصطلاح بهداشت خاک برای توصیف وضعیت خاک استفاده می کنند.دانشمندان معمولاً از اصطلاح کیفیت خاک استفاده می کنند ، اما هر دو به یک ایده مشابه اشاره می کنند.خاک در حمایت از رشد محصولات زراعی پرمحصول ، با کیفیت بالا و سالم ، چقدر نقش دارد؟چگونه می توان از یک خاک با کیفیت پایین و خاک با کیفیت بالا خبر داشت؟

کشاورزان مطمئناً می توانند به شما بگویند کدام یک از خاکهای موجود در مزارع آنها از کیفیت پایین ، متوسط ​​یا کیفیت بالا برخوردار است.آنها خاک با کیفیت بالا را می شناسند.اولین چیزی که بسیاری ممکن است در مورد آن فکر کنند این است که خاک باید در طول فصل رشد از مواد مغذی کافی برخوردار باشد.به طور کلی ، خاک خوب برای رشد گیاهان ، باید دارای مواد مغذی مناسبی مانند منیزیم ، پتاسیم و نیترات باشد.زیاده روی هر ماده مغذی یا ریز مغذی می تواند مشکل را به وجود آورد.برای تامین کمبودهای خاک باید اقدام به خرید کود ارگانیک نمود.

بهترین خاک برای کشاورزی

ما همچنین می خواهیم خاک ساختار مناسب داشته باشد تا ریشه های گیاه با کمترین تلاش کاملاً توسعه یابند.خاکی که از ساختار مطلوب و پایدار برخوردار است ، در زمان بارندگی باعث نفوذ و ذخیره آب برای استفاده بعدی گیاهان می شود.

خاک با کیفیت بالا ، عاری از مواد شیمیایی است که ممکن است به گیاه آسیب برساند.یک خاک با کیفیت بالا باید در برابر تخریب مقاومت کند.همچنین باید انعطاف پذیر باشد ، پس از تغییرات نامطلوب مانند تراکم ، به سرعت بهبود یابد.

چرا آزمایش خاک بسیار مهم است؟

انواع مختلف محصولات زراعی به سطوح مختلف زهکشی و تغذیه نیاز دارند.سطح pH خاک برای تعیین میزان رشد یا عدم موفقیت محصول بسیار مهم است.آزمایش خوب خاک ، دقیقاً آنچه را که دارید و دقیقاً به آنچه نیاز دارید می گوید.با اطلاعاتی که با آزمایش خاک در مورد خاک به دست می آورید ، متوجه می شوید که چه کارهایی را باید انجام دهید تا سالم ترین و پربارترین محصول را داشته باشید.

در آزمایش خاک موارد زیر مورد بررسی قرار می گیرد:

  • فسفر
  • پتاسیم
  • منیزیم
  • منگنز
  • نیتروژن
  • فلز روی
  • آهک

خاک مناسب کشاورزی

هر چند وقت یکبار باید خاک آزمایش شود؟

از آنجا که محصولات کشاورزی تمایل به تخلیه مواد مغذی خاک دارند ، ایده خوبی است که هر دو سال یکبار خاک را آزمایش کنید.همچنین برای جلوگیری از هدر رفتن شدید مواد مغذی خاک ، بصورت ه,شمندانه عمل چرخش زراعی را انجام  دهید.چرخش خردمندانه محصول ، استراحت زمین را فراهم می کند و آن را غنی می کند.

موارد بدی که می تواند در خاک وجود داشته باشد چیست؟

برخی از انواع آلودگی حشرات می توانند در خاک بسیار مضر باشند.اگر متوجه شدید که آفات زیادی در خاک شما وجود دارد ، می توانید حشرات مفید و شکارگر و باکتری های مفید را اضافه کنید تا به تعادل و رفع اشکالات بد موجود در خاک شما کمک کند.

همچنین ممکن است متوجه شوید که خاک شما بد است ، زیرا فاقد مواد مغذی است.به جای اصلاح آن با مواد شیمیایی خشن ، ایده خوبی است که کمپوست ارگانیک ، کود ارگانیک و سایر مواد طبیعی را اضافه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *