پنج کود طبیعی برای گیاهان خانگی

کود طبیعی برای گیاهان خانگی

بسیاری از وسایل خانه وجود دارد که می توانید از آنها به عنوان کود طبیعی برای گیاهان خانگی استفاده کنید. بهتر است این دستورالعمل ها را برای کود گیاهان خانگی خود همزمان امتحان نکنید ، یکی را ماه اول و دیگری را ماه بعد امتحان کنید و نتایج خود را مقایسه کنید تا ببینید کدام کود برای گیاهان شما مناسب تر است.

  1. آب نشاسته :  این واقعیت شناخته شده است که گیاهان داخل سالن آب نشاسته را دوست دارند و میتوان از آن بعنوان  کود طبیعی برای گیاهان خانگی استفاده کرد. آبی که پس از پخت سیب زمینی یا ماکارونی باقی مانده است را بگذارید خنک شود ، سپس گیاهان خانگی خود را با آن آبیاری کنید.
  2. پوست موز: پوست موز حاوی پتاسیم و همچنین نیتروژن ، فسفر و منیزیم است که همگی برای رشد سالم گیاه مهم هستند. پوست موز کود خوبی برای گیاهان شما است. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید پوست موز را برای استفاده به عنوان کود گیاهی خانگی تهیه کنید. برای تهیه کود مایع ، پوست موز خود را چند روز در آب خیس کنید و سپس آب را روی گیاهان خانگی خود بریزید همچنین می توانید یک پوست موز را به قطعات کوچک خرد کرده و به آرامی در خاک گلدان خود بریزید. عیب استفاده از پوست موز برای کوددهی گیاهان آپارتمانی این است که موز ممکن است مگس های میوه ای و سایر حشرات که به میوه های پوسیده علاقه دارند را جذب کند. به همین دلیل ، بهتر است ابتدا کود مایع را امتحان کنید تا ببینید آیا این حشرات را جذب می کند یا خیر. باغداران از پوست موز برای درخشش برگ گیاهان نیزاستفاده می کنند . برگ های گیاه خود  وقتی با قسمت مرطوب پوست موز پاک کنید گرد و غباراز روی گیاهان شما پاک میشود وبه درخشش خوب گیاهان خانگی شما کمک می کند. این کود خانگی همچنین برای گیاهان در باغ مانند سبزیجات یا گل رز شما بسیار مناسب است. پوست موز را می توان مستقیماً بر روی خاک باغچه خود قراردهید. بنابراین دفعه بعدی که خواستید پوست موز خود را دور بریزید ، این روش ها را امتحان کنید و ببینید که برای رشد گیاهان شما تا چه حد موثر است.کود طبیعی برای گیاهان خانگی
  3. آب آکواریوم ماهی : اگر آکواریوم ماهی دارید ، هنگام تمیز کردن آن مقداری از آب را که از مخزن خارج می کنید به عنوان کود به گیاهان خانگی خود بدهید. آب ماهی حاوی مواد مغذی بسیاری مانند نیتروژن و پتاسیم است که برای گیاهان شما بسیار مفید است.
  4. پوسته تخم مرغ : برای تهیه کود پوسته تخم مرغ تنها کاری که باید انجام دهید این است که پوسته تخم مرغ خود را هنگام پخت و پز ذخیره کنید و سپس اجازه دهید تا در هوا خشک شود. وقتی انبوهی از پوسته تخم مرغ خشک را دارید ، آنها را در مخلوط کن پودرکنید تا تبدیل به پودر شوند تقریباً معادل پنج پوسته تخم مرغ را در خاک اطراف هر گیاه پخش کنید. از این کود می توان برای سبزیجات و گلها استفاده کرد. پوسته تخم مرغ نیتروژن ، فسفر و کلسیم را به خاک شما اضافه می کند.کود طبیعی برای گیاهان خانگی
  5. چای سبز :چای سبز کود بسیار مفیدی برای گیاهان خانگی شماست. از یک کیسه چای تا دولیوان آب استفاده کنید. این محلول را ماهانه روی گیاهان خانگی خود بمالید.

شرکت ما یک شرکت تولید کود ارگانیک و تولید بیوکمپوست است شما میتوانید برای بهتر شدن حال گیاهانتان از ما کمک بخواهید ما با تولید و فروش انواع کودها برای سرحال شدن گیاهانتان همراه شما خواهیم بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *