نکاتی راجع به کود ارگانیک هیومیک و فولویک

کود ارگانیک اسید هیومیک اغلب به عنوان یک محرک طبیعی رشد گیاه شناخته می شود که متابولیسم گیاهی و مصرف مواد مغذی را افزایش می دهد و رشد گیاه را بهبود می بخشد. اینها ادعاهای بسیار بالایی برای هر مکمل طبیعی هستند با این حال، کود ارگانیک اسید هومیک یکی از اجزای اصلی مواد آلی موجود در خاک های حاصلخیز طبیعت است.

برای اطلاع از قیمت کود ارگانیک اینجا کلیک کنید.

کدام اسید هومیک یافت می شود؟

انواع مختلفی از محصولات اصلاح شده اسید هومیک اسید وجود دارد که امروزه استفاده می شود آنها اغلب در شکل گرانولی یا مایع یافت می شوند و قهوه ای تیره هستند. اسید هیومیک و پسر عموی آن، اسید فولویک و هوموس را می توان در بیشتر خاک ها، آب های حاره ای و مناطق ساحلی  به صورت پوسیده یافت.

این ترکیبات ارگانیک نیز می توانند در اشکال و ترکیبات مختلف در معرض رسوب زغال سنگ زمین (لوناردیت) قرار گیرند. آنها نتیجه نابودی سالها مواد آلاینده گیاهی هستند که به طور مداوم توسط میکروب ها از شکل های قبلی هوموس تجزیه شده است.

اسید هومیک چیست؟

اسید هومیک یکی از بهترین محصولات شیمیایی طبیعی است که مادر طبیعت ارائه می دهد. این نه تنها ظرفیت تبادل کاتیون ظرفیت نگهداری مواد مغذی را افزایش می دهد، بلکه کلسیم و سایر مواد مغذی را در فرم هایی که برای گیاهان آسان است جذب می کند.

کود هومیک شامل تعداد زیادی آنیونی که موجب خسارت منفی می شوند و باعث جذب یا نگهداشتن کاتیون های مثبت در خاک می شوند. تولیدکنندگان کاتیون نگران این هستند که حاوی عناصر میکروتیک مناسب برای رشد گیاهان باشند، از جمله مهمترین کلسیم، آمونیاک، منیزیم و آهن.

این کلاتسیون کاتیون ها مهم ترین نقش اسید هومیک در ارتباط با افزایش تولید و تولید میوه و سبزی است. CEC از محبوب ترین اسامی هومیک اسید در محدوده 500 تا 600 میلی لیتر در هر 100 گرم است.

این حدود پنج برابر بیشتر از CEC مگس ذرت با کیفیت بالا و دو برابر بیشتر از CEC هوموس خاک است. بهترین نتایج با استفاده از رسوبات طبیعی باستانی مواد هوموس که غنی از اسیدهای هومیک و fulvic هستند، به دست می آیند.

اسید هومیک چیست؟

اسید هیومیک از جذب کافی از کلسیم و دیگر کاتیونهای مثبت از خاک جلوگیری می کند و آنها را به مولکول های خاک متصل می کند. این اجازه می دهد تا قارچ های میکوریزا به شکوفایی رسیده و گیاهان را به راحتی به وسیله مواد مغذی در یک مخزن ذخیره سازی آسان به سطح کلنی بکشند.

قارچ ها به راحتی می توانند عناصر دیگر را به اشتراک بگذارند و بنابراین مواد مغذی مورد نیاز خود را با انتقال آنها به داخل منطقه ریشه به اشتراک می گذارند.

در مورد افزایش تولید، افزایش جذب مواد مغذی احتمالا بیشترین سود اسید هومیک است. به یک معنی، قارچ های میکوریزا کارخانه ای است که عناصر را استخراج می کند که از اسید هومیک استخراج می شوند و سپس به کارخانه مونتاژ ریشه ها منتقل می شوند.

برای اطلاع از کود ارگانیک مایع اینجا کلیک کنید.

اگرچه ریشه گیاهان یک کار مشابه را انجام می دهند، قارچ می تواند به یک شبکه توزیع گسترده تر دسترسی پیدا کند. افزایش محصول در سیستم ریشه و شبکه گیاه اغلب موجب افزایش عملکرد می شود.

اسید هیومیک در نهایت یک سرمایه گذاری ارزشمند است، با توجه به افزودن پیشرفت در خاک شما. این یکی از بهترین منابع طبیعی مواد آلی است که می توانست رشد کند.

اسید فولویک، پسر عموی اسید هومیک، یک شکل متمرکزتر و کوچکتر از ترکیبات اسیدی است که معمولا در فرم مایع یافت میشوند. این به عنوان تقویت کننده رشد گیاه شناخته می شود که متابولیسم گیاه را افزایش می دهد و همچنین رشد ریشه را با افزایش مصرف مواد مغذی نیز بهبود می بخشد.

به طور طبیعی در خاک بوسیله کمپوست یا پس از سالها انحلال مواد ارگانیک تولید می شود. اسید فولویک می تواند خاک را جوان سازی کند و مکمل خوبی برای کود است. همچنین برای بهبود جذب مواد مغذی و همچنین افزایش CEC خاک استفاده می شود.

خاکهای خشک شده و مرطوب در هر دو اسید غنی هستند و بعضی از مناطق تولیدی در این سیاره هستند. متاسفانه عمدتا به انباشت هومیز و فلوئیک در خاک بیش از هزار ساله ساخته شده است، کشاورزان می توانند به راحتی محصولات خود را افزایش دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *