کود ارگانیک

فواید کود ارگانیک برای باغبانی

طبق اعلامیه انجمن تجارت آلی، 82 درصد از خانوارهای ایالات متحده از محصولات کشاورزی ارگانیک استفاده می کنند، کودهای  ارگانیک آلی می توانند ابزار مهمی برای کاربردهای کود در زمان ساخت برنامه ها باشند. در اینجا 8 مزیت و معایب در نظر گرفتن استفاده از کود ارگانیک آلی در برنامه شما وجود دارد.

کود آلی (ارگانیک ) چیست؟

کود آلی معمولا از زباله گیاهی یا حیوانی ساخته می شود. آنها همچنین می توانند محصولات بسیار فرآوری شده با پایه کمپوست و کود باشند.

مزایای استفاده از کود آلی چیست؟

  1. ساختار خاك

از آنجا که مواد آلی موجود در کود آلی، ساختار خاک بهبود می یابد و در نتیجه توانایی خاک برای نگهداشتن بر روی آب و مواد مغذی افزایش می یابد

  1. پایدار و سازگار با محیط زیست

روان کودهای شیمیایی به زندگی دریایی و کیفیت آب آسیب میرساند . کودهای آلی به راحتی (در صورت وجود) و با ساختار خاک مرتبط نمی شوند. طبق گفته انجمن تجارت آلی، کود ارگانیک نیز در مقایسه با کود شیمیایی  30 درصد تنوع زیستی گونه ها را افزایش می دهد.

  1. کاهش مصرف کود شیمیایی و آفت کش ها

گرچه کود ارگانیک می تواند گرانتر از شیمیایی باشد، می تواند نیاز به آفت کش ها و نیازهای کل نیتروژن، فسفر و پتاسیم را کاهش دهد. به دلیل کاهش مصرف ، کود ارگانیک می تواند خنثی باشد.

  1. کاهش آسیب رسانی به اجزای گیاهان

برخی از کودهای شیمیایی می تواند سبب آسیب گیاه به برگ و ریشه شود. این احتمال کمتر با کود ارگانیک است.

معایب استفاده از کودهای آلی چیست؟

  1. همه محصولات به همان اندازه ایجاد نمی شوند

همه محصولات به همان اندازه ایجاد نمی شوند و بسیاری از محصولات ارگانیک تولید نتایج متناقض می کنند. اطمینان حاصل کنید که انتخاب شما یک محصول است که صنعت با بررسی هر گونه مطالعات دانشگاه و یا مطالعات مورد بررسی است.

  1. سطوح تغذیه ای کم است

سطح مواد مغذی موجود در کود آلی اغلب کم است. علاوه بر این، مواد مغذی معمولا در ساختار شیمیایی آلی پیچیده می شوند؛ این به این معنی است که با استفاده از کود آلی ممکن است پاپ رنگی که با کود شیمیایی دیده می شود تولید شود. استفاده از کود آلی یک فرآیند است، نه رویدادی.

کود ارگانیک

3.تولید  کمپوست یک روش پیچیده است

در حالی که شما می توانید کمپوست خود را تولید کنید، این یک فرآیند پیچیده و پیچیده است که اغلب منجر به محصول متناقض و نتیجه نهایی می شود.

گذر از مرز معایب کودهای آلی با کود ارگانیک MOG

کود مولتی آنزیمMOG  ، کودی به صورت مایع ، و صد در صد گیاهی ارگانیک و کاملا می باشد .

  • تحت لیسانس بین المللی ارگانیک و موسسه EKOTAR  انگلیس و استاندارد سازمان بهداشت جهانی (WHO)، غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) می باشد .
    •  هیچ گونه ماده شیمیایی نداشته  و طبق تحلیل دانشگاه آدنا یک لیتر  M.O.G   بهره ورتر از500 کیلو گرم کود حیوانی پوسیده می باشد .

این کود نیاز به خاک ورزی برای هوادهی را مرتفع کرده وباعث سهولت رشد ریشه میشود.

اثرات کود mog

1ـ  نیاز به استفاده از کودهای شیمیایی متداول را کاهش میدهد را به میزان 50 درصد کاهش میدهد و در صورت استفاده هر ساله موجبات حذف کودهای شیمیایی را فراهم می آورد .

2ـ مصرف این کود موجب زودرسی و بلوغ سریعتر( 15 تا 25 روز زودتر) گیاهان میشود

3ـ تولید و توسعه ریشه های گیاهان را بیش از 50 درصد افزایش میدهد که در نهایت منجر به تغذیه بیشتر و بهتر از عمق خاک میشود.

4ـ حذف  بقایای شیمیایی موجود در خاک که به علت مصرف کودها و سموم کشاورزی ایجاد شده است.

5ـ افزایش عیار قند و چربی گیاهان و محصولات کشاورزی

6ـ با استفاده از این کود عمر انباری میوه جات و سبزیجات بین 15-10 روز افزایش یافته و کیفیت ، طعم و بازار پسندی آن مطلوبتر می گردد .

  استفاده از این کود چسبندگی شکوفه و میوه به ساقه ها را تا 90% افزایش داده که در عملکرد محصول تاثیر به سزایی دارد .

8-   در اراضی با آب و خاک شور به علت حل شدن میکرو آنزیمهای موجود در این کود درآب ، نمکها و سموم شیمیایی موجود در خاک تجزیه شده و به مرور خاک را به شرایط طبیعی آن برمیگرداند

9- مبارزه با بیماری های قارچی

با افزایش مقاومت در آناتومی و ساختمان گیاه ، MOG سبب افزایش مقدار کوتین وضخامت کوتیکول در برگ ها میشود واین تغییر ساختمانی در گیاه موجب افزایش مصونیت در مقابل بیماری های قارچی  و آفات خواهد شد.

10- کاهش دهنده هزینه های رایج کشت و کار.

11- افزایش دهنده عملکرد و مقاومت گیاه ، بین 40 تا 60 درصد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *