اطلاعاتی در مورد کاشت بذر گیاهان

اطلاعاتی در مورد کاشت بذر گیاهان

اگر می خواهید هر نوع گیاه را در باغ خود پرورش دهید، در اصل دو روش برای انجام آن وجود دارد: گیاه جوانی را که در حال رشد است پیوند دهید یا گیاه را از بذر یا پیاز شروع کنید. برای این کار به کود آهن، کود هیومیک، کود گوگرد مایع و غیره نیاز است.

تعدادی از گیاهان، به ویژه سبزیجات و گیاهان دارویی از بذر ، قابل رشد هستند. تکثیر گیاهان از بذر چندین مزیت دارد. اول اینکه رشد گیاه از بذر کم هزینه تر از خرید یک گیاه آماده از فروشگاه است. علاوه بر این ، رشد گیاهان از بذر به باغبان این امکان را می دهد تا گزینه های بسیاری را برای باغچه در خانه ایجاد کند. اما کاشت بذر و پرورش آن برای تبدیل شدن به یک گیاه بزرگسال و سالم و زنده نگه داشتن آن می تواند چالش برانگیز باشد.

انتخاب بذر

انتخاب بذربرای رشد محصول سالم ، به بذر مرغوب و سالم نیاز داریم.چندین بیماری وجود دارد که از طریق بذرها منتقل می شوند. اگر از بذرهای حاصل از مزرعه آلوده برای رشد گیاه خود  استفاده کنید ، این بیماریها به گیاه شما نیز منتقل میشوند.

بهتر است در فصل جاری ، فقط بذر کافی را برای استفاده خریداری کنید. درست است که بذر ریحان ، را می توان از امسال برای سال دیگر ذخیره کرد، اما درصد جوانه زنی و کیفیت گیاه با افزایش سن و شرایط نامناسب ذخیره سازی کاهش می یابد. بذر اضافی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

کاشت بذر

کاشت بذر

بذرهایی که در بیرون از خانه کاشته می شوند در معرض بیماری ، حشرات و هوای بد هستند.اگر از گیاهان جوان در داخل خانه مراقبت می کنید ، میزان بقا آنها بیشتر خواهد بود. اگر قصد کاشت بذر جعفری در خانه را دارید ، می توانید از هر ظرف کوچک با سوراخ های زهکشی استفاده کنید و بذر را درون آنها بکارید. توجه داشته باشید که نوع و اندازه ظرف بر اساس نوع بذر انتخاب میشود.

بذرها برای رشد به چند چیز اساسی نیاز دارند: نور خورشید ، یک محیط در حال رشد و آب. نکته اصلی اطمینان از جوانه زدن و رشد گیاه سالم ، تهیه این عناصر با توجه به نیازهای خاص گیاهان است.

جوانه زنی

جوانه زنی

جوانه زنی به شدت تحت تأثیر چهار عامل محیطی از جمله آب ، اکسیژن ، نور و دما قرار دارد.

  • آب برای اولین قدم در جوانه زنی بسیار مهم است.بدون آب ، دانه ها خفته باقی می مانند. مقدار آب بسیار مهم است. آب بیش از حد باعث پوسیدگی دانه ها می شود و کمبود آب باعث مرگ جنین ها می شود.
  • دانه های زنده فعالانه تنفس می کنند ، دی اکسید کربن را آزاد می کنند و اکسیژن مصرف می کنند.با ادامه جوانه زنی ، تنفس افزایش می یابد و اکسیژن بیشتری لازم است.اگر خاک باغ خیلی خشک یا خیلی مرطوب باشد ، بذرها اکسیژن مورد نیاز خود را ندارند و جوانه زنی ممکن است بسیار کند یا متوقف شود.
  • برخی از دانه ها برای جوانه زنی به نور نیاز دارند ، در حالی که برخی دیگر به تاریکی احتیاج دارند.
  • دما نبز بر تعداد دانه های جوانه زده و همچنین جوانه زنی سریع دانه ها تأثیر می گذارد. بعضی از دانه ها برای جوانه زنی دامنه دمای بسیار خاصی دارند ، در حالی که برخی دیگر در طیف وسیعی از دما جوانه می زنند.بسته ها و کاتالوگ های بذر به طور کلی دمای مطلوب جوانه زنی را ذکر می کنند.یک قاعده خوب برای جوانه زدن بیشتر دانه ها 65 تا 75 درجه فارنهایت است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *