ارگانیک به چه معناست؟؟

ارگانیک: در این روزها کلمه ی ارگانیک را زیاد شنیده اید و شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که اصلا ارگانیک یعنی چی؟ مثلا میوه های ارگانیک ، لوازم آرایش ارگانیک و حتی عسل ارگانیک و… برای روشن شدن موضوع بهتر است ابتدا تعریفی از خود کلمه یارگانیک داشته باشیم.

ارگانیک در زبان فارسی به معنی زیستی می باشد. یعنی همه موجودات و مواد آلی که بخش اصلی سلول های آنها را کربن ها تشکیل می دهند. محصول ارگانیک ،محصولی است که درست و سالم باشد یعنی برای ساخت و تولید آن از هیچ گونه سم و مواد شیمیایی استفاده نشده باشد. مثلا میوه هایی ارگانیک به حساب می آیند که از لحظه کاشت تا زمان برداشت و مصرف از هیچ گونه کود شیمیایی استفاده نکرده باشند و تنها از کود ارگانیک استفاده کرده باشند. این محصولات نه تنها برای انسان بلکه برای محیط زیست نیز مفید است.

در اصل محصول ارگانیک دوستدار انسان و محیط و همه موجودات است .محصولات ارگانیک در حقیقت تلاش میکنند انسان و محیط زیست را به پاکی و سلامت برسانند.

قیمت محصولات ارگانیک

محصولات ارگانیک به دلیل اینکه برای ساخت و تولید نیاز به مراحل و مواد خاص دارند کمی گران تر از ما بقی محصولات هستند و مورد مهم این محصولات این است که دوام و ماندگاری کمی دارند زیرا از هیچ گونه مواد نگهدارنده استفاده نمیکنند.

اما با این همه محصولات ارگانیک طرفداران زیادی دارد زیرا انسان ها بر این باورند که مواد شیمیایی و مضر است که این همه بیماری را در بین انسان ها شایع کرده است و اگر محصولاتی خریداری کنند که با کود ارگانیک تولید شده اند و نه کود های شیمیایی برای بدنشان ضرری نخواهد داشت.اما این را فراموش نکنید که قیمت کود ارگانیک به نسبت کودهای شیمیایی بالتر است اما ارزش آن را دارد که هزینه بیشتری کرد و سلامتی بدست آورد.

کود ارگانیک

کدام میوه و سبزیجات ارگانیک هستند؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در بازار نتوانید تشخیص دهید که کدام میوه ارگانیک است و کدام یک شیمیایی . برای تشخیص از روی ظاهر نمیشود قضاوت کرد . البته در بعضی موارد مانند توت فرنگی تشخیص آن راحت تر است. اما میوه و سبزیجات ارگانیک را در ابتدا سعی کنید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و دوم اینکه محصولات ارگانیک معمولا دارای برچسب استاندارد هستند. اما به طور کلی محصولاتی ارگانیک به حساب می آیند که شرایط یر را دارا باشند.

1.خاک مناسب: خاکی که محصول در آن کاشت میشود باید حداقل سه سال باشد که هیچ گونه مواد شیمیایی وارد آن نشده باشد.

2.افزودنی: هیچ گونه مواد افزودنی ،رنگ ها و شیرین کننده ها و… نباید به محصولات ارگانیک داده شود.

3.کود: کود شیمیایی ، آفت کش ، سم و… هیچکدام نباید به محصول زده شود تنها استفاده از کود ارگانیک mog مجاز است.

محصولات لبنی و گوشت کدام حیوانات ارگانیک محسوب میشود؟

برای اینکه گوشت یک حیوان ارگانیک محسوب شود باید یک سری نکات را رعایت کرده باشد. مثلا اینکه از روز دوم تولد حیوان باید به روش ارگانیک رشد یابد.

کود ارگانیک

مورد دوم این است که خوراکی که این حیوان می خورد باید کاملا ارگانیک باشد. و از فضا کافی ، نور مستقیم خورشید ، هوای تازه و آب سالم برخوردار باشد. اگر یک حیوان تمام این شرایط را دارا بود میتوان گفت که گوشت این حیوان و همچنین شیر و هر چیزه دیگری که از این حیوان گرفته میشود کاملا ارگانیک می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *