آیا کود ارگانیک ایمن است ؟

آیا کود ارگانیک ایمن است ؟

آیا کود ارگانیک ایمن است

باغبانی و نگهداری از حیاط می تواند یک فعالیت سرگرم کننده و با ارزش باشد (یا گاهی اوقات کار سخت و طاقت فرسا) اما هیچ صاحب خانه ای نمی خواهد از گیاهان خود در معرض خطر آسیب رساندن به خود ، یک عضو خانواده یا حتی حیوانات خانگی خود باشد. دقیقا به همین دلیل است که بسیاری از افراد برایشان سوال پیش می آید که آیا کود ارگانیک ایمن است؟ آیا برای بچه ها امن است؟ و اگر آنها نیز صاحب حیوان خانگی هستند ، آیا برای حیوانات اهلی بی خطر است؟

آیا کود ارگانیک ایمن است ؟

ایمنی یکی از اجزای مهم کودهای چمن زنی و باغی است و شاید شنیده باشید که کودهای شیمیایی می توانند عوارض جانبی ناخوشایند داشته باشند. کودها باعث كاهش كيفيت خاك مي شوند ، باعث گسيختگي (كه به عنوان غناي بيش از حد مواد مغذي تعريف شده است ، غالباً به دليل رواناب از زمين است و اين امر باعث عدم رشد چگال عمر گياهان و مرگ حيوانات از فقدان اکسیژن) ، تغییر آب و هوا و البته خطرات سلامتی انسان مانند سرطان ، سندرم کودک آبی ، مشکلات مربوط به ریه ها ، کلیه ها و کبد و سایر بیماری های مزمن می شود.

آیا کود ها بی خطر هستند؟

کودها اغلب برای بهبود وضعیت چمن و از بین بردن رشد ناخواسته مانند علف های هرز استفاده می شود. با این حال ، به خوبی تأیید شده است که کودها می توانند خطرات جدی برای سلامتی به همراه داشته باشند ، زیرا کود می تواند باعث تحریک در چشم ها ، پوست یا دستگاه تنفسی شود ، و حتی باعث ایجاد سرطان یا مشکلات رشدی در کودکان و نوزادان شود. اگر کود خوراکی مصرف شود ، عوارض جانبی آن بخصوص کمرنگ است. بسیاری از کودها حاوی مواد تشکیل دهنده طبقه بندی شده به عنوان سموم هستند. بسیاری از کودهای پرطرفدار همچنین می توانند حاوی مواد شیمیایی مصنوعی باشند که ایمن نیستند. البته این باعث می شود که بسیاری از مردم نه تنها به سلامت گیاهان و محیط زیست خود بلکه برای سلامتی خود ، سلامت خانواده و سلامت حیوانات خانگی خود نیز نگران باشند.

آیا کود ارگانیک ایمن است ؟

کود های ارگانیک
کودهای ارگانیک معمولاً از مؤلفه هایی مانند کمپوست کرم ، گچ ، آهک و کود برای بارور کردن چمنزارها بدون عوارض جانبی سلامتی مواد شیمیایی سنتی استفاده می کنند. از آنجایی که کودهای ارگانیک به طور کلی از محصولات گیاهی یا حیوانی به دست می آیند ، این گزینه ها بدون تأثیرات نامطبوع ، سطح نیتروژن و باغات مورد نیاز باغ ها را فراهم می کنند. به طور خلاصه ، ارگانیک به عنوان گزینه ای امن تر برای کودهای سنتی مورد استقبال گسترده قرار می گیرد. کودهای آلی ممکن است برای گیاهان شما نیز سالم تر باشند. از آنجا که آنها کودهای آهسته ای هستند ، دیگر لازم نیست نگران ساخت مواد شیمیایی طولانی مدت باشید که می تواند برای چمن ها و گیاهان سمی باشد. در کودهای معمولی ، این اغلب می تواند با مواد شیمیایی مختلف یا حتی نمک اتفاق بیفتد.

در این مقاله متوجه شدیم که کود های ارگانیک ایمن تر از دیگر کود ها می باشد. برای اطلاع از قیمت کود ارگانیک با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *