کود ارگانیک در زردآلو

نتیجه استفاده از کود برای زردآلو

نتیجه مصرف آقای قملاقی از شهریار روی محصول زردآلو

-از تاثیرات کود بر روی محصولتون بفرمایید؟

کود ارگانیک رو به مقدار کمی مصرف کردم به نظرم همه کود ( 5 لیتر) رو باید استفاده میکردم و تصورم بر اینه که اگر بیشتر مصرف میکردم ( به صورت آبیاری ) اثر منفی نداره با توجه به اینکه آبیاری باغ ما به صورت غرقابی است .

بعد از مصرف کود میوه های  باغ ما زرد رنگ بود با اینکه هنوز آفتابی هم نخورده بود اما میوه سبزی نداشتیم

یکی از اثرات دیگه این بود که ماندگاری میوه روی درخت افزایش داشت یعنی بندش سفت شده بود زردآلوی ما بادامی است هر کی از این داشت ( در منطقه ما ) ریخته بود اما برای ما بندش سفت شده بود.

سال گذشته حدود 50 سبد از بار (میوه ) ما روی زمین ریخت  اما  امسال با مصرف این کود از 70 درخت قوی که داریم با وزش باد حدود یک سبد ریزش داشت. و باعث شد زمان برداشت میوه به راحتی میوه ها را بچینیم چون بندش سفت شده بود و ریزش نداشت.

تاثیر کود روی درشتی میوه هم بد نبود چون کود کم مصرف کردیم یعنی به جای مصرف 3.5 لیتر کود میبایست 5 لیتر کود در آبیاری برای 80 درخت (70 درخت قوی و 10 درخت جوان)  استفاده میکردیم.

-شما در چه زمانی استفاده کردید؟

من کود رو زمانی استفاده کردم که محصول به اندازه بادام شده بود.

-اتفاقا توصیه ما به باغداران اینه که در این زمان کود رو به صورت محلول پاشی استفاده کنند.ولی با این حال شما در آبیاری هم نتیجه ی خوبی گرفنه اید.

-برنامه شما برای سال آینده به چه صورتی است؟

حتما از کود ارگانیک MOG استفاده خواهم کرد و در نظر دارم حدود 15 بهمن ماه (قبل از گلدهی)  در آبیاری استفاده کنم و بعد از گلدهی بتوانم محلول پاشی کنم تا بهترین نتیجه را کسب کنم.

همین که زردآلوی من رو روشن کرده بود و بندش رو سفت کرده بود برایم خیلی خوب بود چون حدود 75 درصد زردآلوی باغ من از نوع بادامی است که جمع کردنش خیلی سخت بود ولی با مصرف این کود بندش سفت شده بود و ریزش نداشت که به راحتی با دو تا کارگر برداشت کردیم و دلهره ریزشش را نداشتم .

از اثرات دیگرش هم این بود که آب زردآلو را جمع کرده بود که روی ماندگاری محصول بعد از برداشت هم تاثیر گذاشته بود در صورتیکه سال گذشته بعد از سه روز محصول خراب میشد اما الان بعد از یک هفته خراب نمیشه

خلاصه با مصرف این کود هم از لحاظ انبارداری ، سفت شدن بند میوه و جلوگیری از ریزش و هم از نظر روشن شدن محصول زردآلو تاثیر گذار بود بدین صورت که حتی در سایه هم روشن بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *